O motywacji w małym biznesie
Przypływy i odpływy – czyli co się dzieje z motywacją, gdy prowadzisz mały biznes
Przypływy i odpływy – czyli co się dzieje z motywacją, gdy prowadzisz mały biznes
Za 10 lat wszyscy będą mieć tylko jedną parę butów, a toaleta będzie centrum diagnostycznym. Brzmi absurdalnie? To dobrze. Bo takie powinny być właśnie scenariusze przyszłości. Tylko wtedy działają na wyobraźnię i mogą nas inspirować do twórczego działania.
Mogłoby się wydawać, że stworzenie nowego produktu czy usługi powinno się wiązać z wartością dodaną czy ulepszeniem czegoś, co już istnieje, dołożeniem dodatkowego elementu. Tymczasem jedną z metod wspomagających powstawanie innowacyjnych rozwiązań jest technika odejmowania.
Pomysł na produkt, usługę czy biznes to efekt kreatywnego myślenia. W podejściu Design Thinking, czyli metodzie myślenia i działania podobnej do tej, z której korzystają projektanci, bardzo przydaje się rozgrzewka. Mózg działa bowiem trochę jak mięsień – trzeba go rozćwiczyć, by był w stanie produkować nieszablonowe pomysły.
W codziennym biegu i pośpiechu, szumie informacyjnym i natłoku newsów sączących się nieustannie z wielu źródeł, warto się zatrzymać i pomyśleć. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że odróżnienie faktów od opinii czy kierowanie się statystykami i wynikami badań zamiast intuicją może nam pomóc podjąć właściwą decyzję – zarówno osobistą, jak i biznesową.
Szybkość podejmowania trafnych decyzji jest dzisiaj na wagę złota. To umiejętność, która może pchnąć biznes do przodu – w nowe obszary czy technologie. Sprawdź, jak ją ćwiczyć, sięgając po technikę odwróconego myślenia, czyli wymyślanie scenariuszy, które już za dekadę mają szansę się urzeczywistnić, chociaż dzisiaj wydają się całkowicie niedorzeczne.