Moje kompetencje

Gdzie i jak poszukiwać innowacji, jak budować sprzyjający im ekosystem w organizacji niezależnie od jej wielkości i co decyduje o sukcesie ich wdrożenia – to główne tematy poruszone przez Monikę Synoradzką, prezeskę firmy HUGE THING w wystąpieniu podczas konferencji Business Market 2024.

Mogłoby się wydawać, że stworzenie nowego produktu czy usługi powinno się wiązać z wartością dodaną czy ulepszeniem czegoś, co już istnieje, dołożeniem dodatkowego elementu. Tymczasem jedną z metod wspomagających powstawanie innowacyjnych rozwiązań jest technika odejmowania.

Pomysł na produkt, usługę czy biznes to efekt kreatywnego myślenia. W podejściu Design Thinking, czyli metodzie myślenia i działania podobnej do tej, z której korzystają projektanci, bardzo przydaje się rozgrzewka. Mózg działa bowiem trochę jak mięsień – trzeba go rozćwiczyć, by był w stanie produkować nieszablonowe pomysły.

Szybkość podejmowania trafnych decyzji jest dzisiaj na wagę złota. To umiejętność, która może pchnąć biznes do przodu – w nowe obszary czy technologie. Sprawdź, jak ją ćwiczyć, sięgając po technikę odwróconego myślenia, czyli wymyślanie scenariuszy, które już za dekadę mają szansę się urzeczywistnić, chociaż dzisiaj wydają się całkowicie niedorzeczne.