Inspiratornia

Zdarza się, że sytuacja, w której znajdziemy się zupełnie niespodziewanie, podpowiada nam pomysł na biznes. Tak było w przypadku Filipa Nasiadko, współwłaściciela firmy Kolejnykrok.pl, który rozmawia z redakcją Rozwijamy.edu.pl o początkach swojego biznesu i o prowadzeniu firmy “po godzinach”.

Nawet z najbardziej atrakcyjnymi pomysłami na biznes trzeba wreszcie „zejść na ziemię” – wskazuje Krzysztof Bazyl, trener w Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacji Think!, strateg, coach i mentor z wieloletnim doświadczeniem biznesowym w rozmowie z Anną Bichtą i Małgorzatą Polak z Fundacji Think! dla Rozwijamy.edu.pl. A jak to zrobić? Przyjrzyj się swojej koncepcji biznesowej odpowiadając sobie na pytania: co, dlaczego, kto, gdzie, kiedy... i działaj.

Citi Handlowy rzuca wyzwanie start-upom, fintechom i firmom ecommerce i zaprasza na PSD2 Challenge, którego celem jest wyłonienie najciekawszych pomysłów na integrację z wykorzystaniem Citi API w ramach regulacji PSD2. Bank udostępni szereg danych, dzięki którym firmy cyfrowe z branży będą mogły zintegrować swoje rozwiązania z Citi.

fot. Fundacja Think!

Czy warto robić bazową analizę przed uruchomieniem własnego biznesu czy skoczyć na głęboką wodę bez modelu biznesowego i strategii? Po co planować, skoro i tak wszystko wokół zmienia się dynamicznie?  Odpowiada Krzysztof Bazyl - trener w Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacji Think!, strateg, coach i mentor z wieloletnim doświadczeniem biznesowym, w rozmowie z Anną Bichtą i Małgorzatą Polak z Fundacji Think! dla Rozwijamy.edu.pl.

Wikipedia, największa encyklopedia w historii ludzkości ma już ponad 17 lat. Od momentu jej powstania tysiące wolontariuszy z całego świata poświęciły swój czas i energię, by podzielić się wiedzą. Z każdym człowiekiem na Ziemi, za darmo, bez warunków wstępnych.

fot. Fotolia.com

Człowiek powinien uczyć się po to, aby rozwiązać problem, który jest dla niego ważny, a nie po to, że ktoś każe mu się uczyć. W rozwiązywaniu problemów należy korzystać z wypracowanych przez naukę metod, zasad i pojęć – one stanowią bazową wiedzę. Warto jednak również wypracowywać nowe własne metody, bo to one są źródłem przewagi konkurencyjnej – przekonuje prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Polityka cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.