Moja firma

Dzięki analizie SWOT można dostrzec szanse i je wykorzystać, zanim zrobi to konkurencja. Ocenić efektywność, podjąć przemyślane decyzje biznesowe i ustalić strategiczne plany działań tak, by lepiej stawiać czoła nowym wyzwaniom.

Narzędzia CRM nie zastąpią wytrwałych i przemyślanych działań, ale bez tych narzędzi nie sposób wykonać pracy sprzedażowej. Przedsiębiorca, bez względu na branżę, ma zapanować nad zdobywaniem klientów, ich obsługą i dbaniem o finanse.

fot. Fotolia.com

Przedsiębiorca zarządzający biznesem podejmuje wiele decyzji. Część z nich dotyczy bieżącego, operacyjnego działania, część wiąże się długoterminowymi planami rozwoju. Od tych decyzji i jakości ich wdrożenia zależy sukces lub porażka przedsięwzięcia - dlatego tak ważne jest aby podejmując je opierać się na danych i faktach - stosując podejście fact based decision making process.

fot. Fotolia.com

Nieustannie słyszy się o przełomowym start-upie, który ma rozsławić nasz kraj albo przynajmniej zrewolucjonizować jakąś dziedzinę. I nic dziwnego – faktycznie start-upy wyrastają jak grzyby po deszczu. Tylko może pojawić się proste pytanie: Co to jest start-up? 

fot. Fotolia.com

Znane powiedzenie mówi, że można otrzymać daną rzecz (usługę, produkt): a) szybko i dobrze, ale nie tanio; b) tanio i dobrze – ale nie na szybko; c) szybko i tanio – ale na pewno nie dobrze. W pewnym uproszczeniu odzwierciedla ono zasady trójkąta jakości (zwanego także złotym trójkątem czy trójkątem ograniczeń).