5 sposobów na high-concept pitch
Jak napisać to jedno zdanie, które będzie esencją twojego działania biznesowego i powie, jakie problemy potrafisz rozwiązać? Podpowiadamy!
Jak napisać to jedno zdanie, które będzie esencją twojego działania biznesowego i powie, jakie problemy potrafisz rozwiązać? Podpowiadamy!
Warto wymyślić i wyćwiczyć formułę krótkiej prezentacji swojego pomysłu lub firmy, by skutecznie zainteresować słuchaczy i zostać zapamiętanym na spotkaniu biznesowym.
Tworząc jakiekolwiek treści (np. komentarze na portalach prasowych) i udostępniając je w sieci, korzystając z różnych portali – i to nie tylko portali społecznościowych, ale np. blogów czy magazynów zdjęć – musimy pamiętać, że każdy materiał ma wpływ na nasz sieciowy wizerunek.
Mówi się, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz. To z pewnością tyczy się także wystąpień publicznych, podczas których od pierwszych chwil powinniśmy zadbać o energię wystąpienia, przyciągnięcie uwagi odbiorców i wywołanie w nich emocji i zainteresowania.
Gdy już masz cel prezentacji, wiesz do kogo będziesz ją kierować, masz wszystkie potrzebne dane i materiały, to czas, aby zacząć tworzyć treść, dobrać formę, nadać porządek, po to, aby przekazać wszystko, na czym Ci zależy, w sposób prosty i klarowny.
Prezentowanie jest jak sport - im więcej ćwiczysz, tym każde następne wystąpienie będzie dla Ciebie łatwiejsze. Ćwicz, obserwuj, tych którzy są w tym dobrzy i skup się na odbiorcy, a szybko się przekonasz, że i Ty możesz poczuć się pewnie w roli prezentera.