Moje kompetencje

Mogłoby się wydawać, że stworzenie nowego produktu czy usługi powinno się wiązać z wartością dodaną czy ulepszeniem czegoś, co już istnieje, dołożeniem dodatkowego elementu. Tymczasem jedną z metod wspomagających powstawanie innowacyjnych rozwiązań jest technika odejmowania.

Pomysł na produkt, usługę czy biznes to efekt kreatywnego myślenia. W podejściu Design Thinking, czyli metodzie myślenia i działania podobnej do tej, z której korzystają projektanci, bardzo przydaje się rozgrzewka. Mózg działa bowiem trochę jak mięsień – trzeba go rozćwiczyć, by był w stanie produkować nieszablonowe pomysły.

W codziennym biegu i pośpiechu, szumie informacyjnym i natłoku newsów sączących się nieustannie z wielu źródeł, warto się zatrzymać i pomyśleć. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że odróżnienie faktów od opinii czy kierowanie się statystykami i wynikami badań zamiast intuicją może nam pomóc podjąć właściwą decyzję – zarówno osobistą, jak i biznesową.

Szybkość podejmowania trafnych decyzji jest dzisiaj na wagę złota. To umiejętność, która może pchnąć biznes do przodu – w nowe obszary czy technologie. Sprawdź, jak ją ćwiczyć, sięgając po technikę odwróconego myślenia, czyli wymyślanie scenariuszy, które już za dekadę mają szansę się urzeczywistnić, chociaż dzisiaj wydają się całkowicie niedorzeczne. 

 Kluczowa cecha, która wręcz niewiarygodnie zwiększa szansę na osiągnięcie sukcesu? Odporność psychiczna – to o niej będzie ten wpis. Bez definicji, bez teorii. Tym razem do tego jakże ważnego zagadnienia podejdziemy zupełnie inaczej.

Gdy zadasz konkretne pytanie psychologowi, w odpowiedzi prawdopodobnie usłyszysz: to zależy. Niestety jest w niej dużo racji. Nasza osobowość jest złożona i zdecydowanie nie da się jej opisać w kategoriach zero-jedynkowych. Mimo wszystko podejmę dziś wyzwanie i odpowiem na dwa niezwykle popularne wśród młodych przedsiębiorców pytania, nie zasłonię się przy tym częstą odpowiedzią to zależy.