Moje kompetencje

Widoczność na rynku, zaufanie, wizerunek eksperta, wyróżnik na tle konkurencji, indywidualna przewaga – to tylko niektóre korzyści, które daje atrakcyjna marka osobista. Jej największą siłą jest spójność i autentyczność. Żeby taka była, już na początku trzeba precyzyjnie odpowiedzieć na pytania: co unikatowego komunikujesz, do kogo dokładnie, w jaki sposób i gdzie, a następnie konsekwentnie trzymać się swoich odpowiedzi.

Kończy się dzień. Wracasz w świetnym nastroju ze spotkania z przyjaciółmi. Udało ci się dziś zrobić o wiele więcej niż zwykle, a do tego zaliczyć trening. Brzmi jak scenariusz idealny. Jednak…rzeczywistość przedsiębiorcy zazwyczaj wygląda inaczej. Osoby pracujące “na swoim” mają napięte harmonogramy i często kończą dzień po 10 czy 12 godzinach z poczuciem niezrobienia wszystkiego. Zmiana tych proporcji jest możliwa, gdy zacznie się odpowiednio zarządzać sobą w czasie.

Mogłoby się wydawać, że stworzenie nowego produktu czy usługi powinno się wiązać z wartością dodaną czy ulepszeniem czegoś, co już istnieje, dołożeniem dodatkowego elementu. Tymczasem jedną z metod wspomagających powstawanie innowacyjnych rozwiązań jest technika odejmowania.

Pomysł na produkt, usługę czy biznes to efekt kreatywnego myślenia. W podejściu Design Thinking, czyli metodzie myślenia i działania podobnej do tej, z której korzystają projektanci, bardzo przydaje się rozgrzewka. Mózg działa bowiem trochę jak mięsień – trzeba go rozćwiczyć, by był w stanie produkować nieszablonowe pomysły.