Moje kompetencje

fot. Fotolia.com

Planowanie naszych działań jest niezwykle ważne. Warto wiedzieć, ku czemu dążymy i jaką drogę mamy przejść. Niemniej kurczowe trzymanie się poszczególnych punktów planu może okazać się przeciwskuteczne. Powinniśmy być gotowi na korekty.

fot. Fotolia.com

Organizacje powstają, by realizować pewne cele. Cele te są fundamentem ich istnienia. Określają plan działania, harmonogram prac, przyjęte strategie. Decydują o doborze członków zespołu i zakresie działalności. Czym jednak są cele? Jak je ustalać i koordynować ich realizację?

fot. Fotolia.com

Gdzie jest wiedza i skąd ją brać? Nic dziwnego, że stawiamy sobie takie pytania w obliczu dynamicznego przyrostu i natłoku informacji. O wiedzy nie możemy już myśleć tylko w kategoriach zbioru faktów czy prawd. 

fot. Fotolia.com

Wiedza, którą posiadamy, wcale nie musi być w nas, może znajdować się w zasobach poza nami (np. bazach danych) i dopiero połączenie się z tymi zasobami czy bazami uruchamia proces uczenia się. 

fot. Fotolia.com

Każde spotkanie może zakończyć się sukcesem, o ile już na etapie planowania będziemy myśleć o rezultacie, który chcemy osiągnąć. Na spotkanie można popatrzeć jak na typowy proces składający się kolejnych kroków. Proces ten można zastosować zarówno do  spotkań zawodowych, jak i tych, które dotyczą naszego codziennego życia.  

fot. Fotolia.com

Umiejętne komunikowanie się jest konieczne do osiągnięcia sukcesu zarówno w sferze osobistej jak i zawodowej. Jeśli chcesz, aby twój pomysł, usługa czy produkt trafił w oczekiwania innych i został odebrany ze zrozumieniem oraz przychylnością, to powinieneś przyjrzeć się temu, w jaki sposób się komunikujesz.