Tworzenie połączeń
Gdzie jest wiedza i skąd ją brać? Nic dziwnego, że stawiamy sobie takie pytania w obliczu dynamicznego przyrostu i natłoku informacji. O wiedzy nie możemy już myśleć tylko w kategoriach zbioru faktów czy prawd.
Gdzie jest wiedza i skąd ją brać? Nic dziwnego, że stawiamy sobie takie pytania w obliczu dynamicznego przyrostu i natłoku informacji. O wiedzy nie możemy już myśleć tylko w kategoriach zbioru faktów czy prawd.
Wiedza, którą posiadamy, wcale nie musi być w nas, może znajdować się w zasobach poza nami (np. bazach danych) i dopiero połączenie się z tymi zasobami czy bazami uruchamia proces uczenia się.
Każde spotkanie może zakończyć się sukcesem, o ile już na etapie planowania będziemy myśleć o rezultacie, który chcemy osiągnąć. Na spotkanie można popatrzeć jak na typowy proces składający się kolejnych kroków. Proces ten można zastosować zarówno do spotkań zawodowych, jak i tych, które dotyczą naszego codziennego życia.
Umiejętne komunikowanie się jest konieczne do osiągnięcia sukcesu zarówno w sferze osobistej jak i zawodowej. Jeśli chcesz, aby twój pomysł, usługa czy produkt trafił w oczekiwania innych i został odebrany ze zrozumieniem oraz przychylnością, to powinieneś przyjrzeć się temu, w jaki sposób się komunikujesz.
Planowanie to w skrócie proces wyznaczania celów oraz dobierania odpowiednich środków do ich osiągnięcia. Stworzenie dobrego planu to podstawowy warunek sukcesu. Zawierają się w nim nasze potrzeby, pragnienia, aspiracje, a także sposoby ich realizacji.
Co to znaczy być liderem? Jak sama nazwa wskazuje, to ktoś wyposażony w kompetencje przywódcze, kto potrafi i chce prowadzić innych. To osoba, która wie dokąd zmierzać i jak tam dotrzeć. To człowiek, który umie zainspirować do działania i pociągnąć za sobą innych.