Moja firma

fot. Pexels.com

Każda złotówka w twojej firmie powinna być pod kontrolą, żebyś osiągnął sukces w biznesie. Sposobem na to jest tworzenie i aktualizowanie budżetu, zgodnie z tym, co dzieje się na rynku i jak wygląda sprzedaż twojego produktu.

fot. Pexels.com

Dobry budżet składa się z zestawienia skrupulatnie wyliczonych wydatków oraz założonych zysków. Bez względu na to, czy sprzedawane są usługi, czy towary, należy sporządzić realny plan sprzedaży i zaplanować sposób jego realizacji w czasie.

fot. Pexels.com

Początkujący przedsiębiorcy zwykle mają za mało pieniędzy, materiałów, wsparcia lub czasu. Jednak ich zadaniem jest opracowanie rozwiązania - produktu, usługi, aplikacji mobilnej - które będzie przynosić pieniądze. Pomocne może być błyskawiczne prototypowanie. 

fot. Fotolia.com

Zanim uruchomisz swoją działalność gospodarczą, zastanów się, czy masz plan finansowy. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności powinieneś przygotować nawet najprostszy plan wpływów i wydatków. Pozwoli ci on zrozumieć, jakie wydatki będziesz ponosić, a także czy i kiedy twoja działalność zacznie przynosić dochód.

fot. Fotolia.com

Przedsiębiorca zarządzający biznesem podejmuje wiele decyzji. Część z nich dotyczy bieżącego, operacyjnego działania, część wiąże się długoterminowymi planami rozwoju. Od tych decyzji i jakości ich wdrożenia zależy sukces lub porażka przedsięwzięcia - dlatego tak ważne jest aby podejmując je opierać się na danych i faktach - stosując podejście fact based decision making process.

fot. Adobe Stock

Masz już pomysł na biznes. Tylko gdzie znaleźć klientów? Jak twórczo popatrzeć na rynek i podzielić go w taki sposób, aby pozwolił Ci ich przyciągnąć? Dlaczego dzielimy rynek na wyodrębnione segmenty?