Marketing i budowanie relacji w świecie online
W działaniach marketingowych to nie narzędzia są naszą największą siłą, ale gotowość do dbania o potrzeby i relacje konkretnego człowieka, z którym robimy interesy.
W działaniach marketingowych to nie narzędzia są naszą największą siłą, ale gotowość do dbania o potrzeby i relacje konkretnego człowieka, z którym robimy interesy.
No cóż, stało się. Wysłałeś klientowi produkt, który sobie zamówił. Po kilku dniach zadzwonił do Ciebie z informacją, że produkt nie dotarł i pretensją, że nie dotrzymałeś słowa. To nie wygląda dobrze, tym bardziej, że zależy Ci na opinii każdego klienta.
Opracowałeś plan sprzedaży, po kilku miesiącach widzisz, że coś jest nie tak, klientów nie przybywa, przychody ze sprzedaży odbiegają od założeń, a w perspektywie następnych miesięcy realizacja planu jest zagrożona.
Wszystko wskazuje na to, że kluczową kompetencją początkującego przedsiębiorcy jest… empatia. Dobre zrozumienie sytuacji i potrzeb potencjalnych klientów jest kluczowe, jeśli chcesz skutecznie sprzedawać swoje usługi i produkty.
Czy wiesz, kim są Twoi klienci? Jakie cechy ich łączą, a jakie dzielą? Jak zaoszczędzić czas, przygotowując się do procesu sprzedaży? Zacznij od segmentacji, która ułatwi Ci dotarcie do odpowiednich grup klientów.
Opracowanie segmentacji wymaga systematycznego przejścia przez kilka etapów. Rozkładamy dla Ciebie ten proces na części pierwsze i pokazujemy na przykładzie. Weź kartkę, długopis i do dzieła!