Moje kompetencje

fot. `Pexels.com

Mówi się, że dobre wrażenie można zrobić tylko raz. To z pewnością tyczy się także wystąpień publicznych, podczas których od pierwszych chwil powinniśmy zadbać o energię wystąpienia, przyciągnięcie uwagi odbiorców i wywołanie w nich emocji i zainteresowania.

fot. Pexels.com

Gdy już masz cel prezentacji, wiesz do kogo będziesz ją kierować, masz wszystkie potrzebne dane i materiały, to czas, aby zacząć tworzyć treść, dobrać formę, nadać porządek, po to, aby przekazać wszystko, na czym Ci zależy, w sposób prosty i klarowny.

fot. Fotolia.com

Prezentowanie jest jak sport - im więcej ćwiczysz, tym każde następne wystąpienie będzie dla Ciebie łatwiejsze. Ćwicz, obserwuj, tych którzy są w tym dobrzy i skup się na odbiorcy, a szybko się przekonasz, że i Ty możesz poczuć się pewnie w roli prezentera.

fot. Fotolia.com

Żyjemy w epoce promocji. Jeśli chcemy zdobyć klientów, jeśli chcemy zyskać wpływ w organizacji, jeśli jeszcze szerzej – chcemy skutecznie oddziaływać na rynku (produktów czy idei) musimy zadbać o swój wizerunek, o to jak jesteśmy postrzegani i opisywani, z jakimi wartościami identyfikują nas inni.

fot. Fotolia.com

Można mówić, ale niekoniecznie być słyszanym i zrozumianym. To szczególnie ważne, kiedy chcesz dbać o swój wizerunek w internecie. Jeśli poznasz te mechanizmy i zastosujesz je w swojej komunikacji, będziesz bliżej osiągnięcia pożądanego celu.

fot. Fotolia.com

Jak cię widzą, tak cię piszą! Twój wizerunek świadczy o tobie i może być jedną z najważniejszych, i najcenniejszych wartości. W szczególności w świecie biznesu – tego wielkiego i tego małego.