Inspiratornia

Nawet z najbardziej atrakcyjnymi pomysłami na biznes trzeba wreszcie „zejść na ziemię” – wskazuje Krzysztof Bazyl, trener w Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacji Think!, strateg, coach i mentor z wieloletnim doświadczeniem biznesowym w rozmowie z Anną Bichtą i Małgorzatą Polak z Fundacji Think! dla Rozwijamy.edu.pl. 

fot. Fundacja Think!

Czy warto robić bazową analizę przed uruchomieniem własnego biznesu czy skoczyć na głęboką wodę bez modelu biznesowego i strategii? Po co planować, skoro i tak wszystko wokół zmienia się dynamicznie? Odpowiada Krzysztof Bazyl - trener w Programie Rozwoju Przedsiębiorczości Fundacji Think!, strateg, coach i mentor z wieloletnim doświadczeniem biznesowym, w rozmowie z Anną Bichtą i Małgorzatą Polak z Fundacji Think! dla Rozwijamy.edu.pl.

fot. Fotolia.com

Człowiek powinien uczyć się po to, aby rozwiązać problem, który jest dla niego ważny, a nie po to, że ktoś każe mu się uczyć. W rozwiązywaniu problemów należy korzystać z wypracowanych przez naukę metod, zasad i pojęć – one stanowią bazową wiedzę. Warto jednak również wypracowywać nowe własne metody, bo to one są źródłem przewagi konkurencyjnej – przekonuje prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

fot. Maciej Zachariasz

“Ciekawość jest ważną cechą, którą warto w sobie podtrzymywać. Gatunek ludzki przetrwał, bo był ciekawy, co jest za górką" - mówi Jarosław Szulski, przedsiębiorca, nauczyciel i autor książek m.in. “Zdarza się” i “Sor”, w rozmowie z Anną Bichtą i Małgorzatą Polak z Fundacji Think dla Rozwijamy.edu.pl.

fot. Fotolia.com

Jeśli interesujesz się startup-ami, to zapoznaj się z obserwacjami Marty Zucker na temat tego środowiska w Dolinie Krzemowej.  Zainspiruj się do działania tu i teraz w Twoim biznesie czy pracy zawodowej.

Archiwum M. Zastawna

Martyna Zastawna – właścicielka firmy WoshWosh, w rozmowie z redakcją Rozwijamy.edu.pl, opowiada o tym, jak zdecydowała żeby zająć się czyszczeniem (renowacją, naprawą i customem) butów i porzuciła dobrze płatną pracę w agencji reklamowej. Mówi, że od początku bardzo wierzyła w swój pomysł i bardzo chciała spróbować. Udało się! Dzisiaj przygotowuje się do wejścia na kolejny rynek.