Jak włączyć racjonalizm, a wyłączyć emocje w decyzjach biznesowych?
Niekiedy, stając przed wyzwaniem biznesowym, mówimy: muszę to na spokojnie przemyśleć. Intuicyjnie czujemy, że dobra decyzja wymaga wyciszenia i namysłu.
Niekiedy, stając przed wyzwaniem biznesowym, mówimy: muszę to na spokojnie przemyśleć. Intuicyjnie czujemy, że dobra decyzja wymaga wyciszenia i namysłu.
Przedsiębiorca zarządzający biznesem podejmuje wiele decyzji. Część z nich dotyczy bieżącego, operacyjnego działania, część wiąże się długoterminowymi planami rozwoju. Od tych decyzji i jakości ich wdrożenia zależy sukces lub porażka przedsięwzięcia - dlatego tak ważne jest aby podejmując je opierać się na danych i faktach - stosując podejście fact based decision making process.
Nieustannie słyszy się o przełomowym start-upie, który ma rozsławić nasz kraj albo przynajmniej zrewolucjonizować jakąś dziedzinę. I nic dziwnego – faktycznie start-upy wyrastają jak grzyby po deszczu. Tylko może pojawić się proste pytanie: Co to jest start-up?
Znane powiedzenie mówi, że można otrzymać daną rzecz (usługę, produkt): a) szybko i dobrze, ale nie tanio; b) tanio i dobrze – ale nie na szybko; c) szybko i tanio – ale na pewno nie dobrze. W pewnym uproszczeniu odzwierciedla ono zasady trójkąta jakości (zwanego także złotym trójkątem czy trójkątem ograniczeń).
O projektach słyszymy coraz częściej. To bardzo modne pojęcie. Wykształcił się nawet nowy zawód związany z tym obszarem, tzw. project manager. Czym jednak jest sam projekt? Czym się różni od innych form naszej aktywności?