Inspiratornia

Pandemia, inflacja, niepewność, wszystkie te czynniki nie sprzyjają długofalowym planom na przyszłość. Jak sobie radzimy z planowaniem i kontrolą wydatków w tym trudnym czasie? Czy inwestujemy i w co? Odpowiedzi na te pytania dostarcza raport Fundacji Citi Handlowy i Fundacji THINK!, zrealizowany przez Fundację Stocznia „Postawy Polaków wobec finansów”.

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn. 

Czym dla młodych Polaków jest przedsiębiorczość i co o niej sądzą? Co stanowi dla nich najbardziej pożądaną ścieżkę kariery? Jak postrzegają prowadzenie firmy osoby posiadające własny biznes, a jak te, które dopiero chcą go założyć? Na te i inne pytania odpowiada badanie Fundacji Citi Handlowy i Fundacji THINK! „Młodzi a przedsiębiorczość”.

W ostatnim roku wzrosła liczba Polaków, którzy nie oszczędzają na konkretne, określone w czasie cele, ale na „czarną godzinę”, chęć zabezpieczenia przyszłości. Jednocześnie spadł odsetek Polaków deklarujących kontrolę nad swoimi wydatkami - wynika z raportu „Postawy Polaków wobec finansów” Fundacji Citi Handlowy i Fundacji THINK!

Czy wiesz, jak rozwiązania chmurowe będą wpływać na biznes i doświadczenia indywidualnych użytkowników? Spotkaj się z ekspertami od chmury i zyskaj pomysły na wykorzystanie jej w swojej firmie.

Większość polskich firm jest zazwyczaj scyfryzowana dokładnie w takim stopniu, w jakim jest im to potrzebne. Tylko niektóre mają potrzebę przejścia gruntownej transformacji cyfrowej - mówi Anna Strężyńska, Prezes Zarządu MC2 Innovations, b. Minister Cyfryzacji w rozmowie z Marcinem Wandałowskim – redaktorem publikacji Kongresu Obywatelskiego.