Rozpoczęliśmy sesją networkingową, podczas której uczestnicy opowiadali o tym, jakie przedsięwzięcia biznesowe planują. Wymieniali się swoimi pomysłami, obserwacjami rynku oraz doświadczeniami.
Na przykładzie case study z obszaru usług gastronomicznych pt. “Leniwe popołudnie” ponad 20 uczestników w grupach analizowało:
otoczenie przyszłego biznesu - czynniki zewnętrzne tj.: klienci, konkurencja, rynek,
źródła przewagi konkurencyjnej,
zasoby firmy, fakty i dane dotyczące tego, co może być zasobem firmy.
Po przeprowadzeniu analiz uczestnicy warsztatów formułowali cele oraz na podstawie analizy SWOT ćwiczyli podejmowanie decyzji o wyborze najlepszego sposobu działania dla opisanego w case-study biznesu.
Dużą wartością warsztatu było to, że uczestnicy pracowali na specjalnie dla tego celu zebranymi danymi: finansowymi, rynkowymi. To na ich podstawie ćwiczyli, w jaki sposób podejmować decyzje dotyczące dalszych kroków w budowie strategii.
Jak powiedział trener Krzysztof Bazyl - w biznesie należy wyciągać wnioski w oparciu o analizę danych i faktów zamiast domyślać się albo szukać rozwiązań w oparciu o to co nam się wydaje. Jak dodaje trener - w pułapkę uogólniania i myślenia schematycznego wpadają nie tylko młodzi przedsiębiorcy, ale również menedżerowie z wieloletnim doświadczeniem.
Po warsztatach przed uczestnikami kolejne zadanie - czas na przeanalizowanie własnego biznesu. Uczestnicy warsztatów zostali zaproszeni do przeanalizowania swoich pomysłów biznesowych przy wykorzystaniu narzędzi, z którymi zapoznali się podczas warsztatów. Za kilka dni będę mieli okazję do indywidualnego skonsultowania swoich opracowań z ekspertami.
Kolejne warsztaty o tej tematyce w Warszawie odbędą się 3 lutego 2018 w Warsaw Campus.
Więcej informacji o planowanych działaniach będzie można znaleźć w portalu Rozwijamy.edu.pl
Projekt Program Rozwoju Przedsiębiorczości realizowany jest w ramach akcji społecznej „Tydzień dla Oszczędzania”, którego celem jest wsparcie młodych osób w realizacji swojego pomysłu na biznes. Platformą Programu jest portal Rozwijamy.edu.pl.
Organizatorem Programu Rozwoju Przedsiębiorczości jest Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK. Partnerem Strategicznym jest Citi Handlowy, zaś Partnerami: Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy i Fundacja StudyInn.