Nowe kontakty i świetna atmosfera
Business Market 2023, tym razem w formule Night Edition, był pod wieloma względami wyjątkowy. Specjalnie zaaranżowana przestrzeń – małe stoliki, pufy, poduchy, lampy i lampki, dywan stworzyły luźną atmosferę sprzyjającą nawiązywaniu relacji i zachęcającą do bezpośredniego kontaktu. Rozmowy toczyły się również w strefie wystawców, gdzie swoje produkty i usługi prezentowali uczestnicy Programu Rozwoju Przedsiębiorczości, oraz w strefie mentoringu, w której uczestniczki i uczestnicy mieli okazję porozmawiać z mentorami PRP o korzyściach płynących z tej formy wsparcia młodych przedsiębiorców.
Nie bójcie się mieć marzenia. Warto iść tam, gdzie inni nie mają odwagi pójść – powiedziała, otwierając konferencję, Marzena Wiszniewska (Citi Handlowy) w imieniu Fundacji Citi Handlowy im. L. Kronenberga. Dokładnie taki przekaz wybrzmiewał z ust prelegentek i prelegentów, którzy swoją historią udowodnili, że warto realizować pomysły, plany i cele.
Wiedza i doświadczenie
O swojej biznesowej drodze, wyzwaniach i metodach działania w niezwykle inspirujący sposób opowiadali praktycy – właściciele i pomysłodawcy biznesów, którzy dzięki pasji, determinacji i otwartości, chociaż często startowali od zera, stworzyli świetnie prosperujące firmy i marki.
- Wojtek Ławniczak, doradca, projektant usług, trener i wykładowca z Very Human Services podkreślał w swoim wystąpieniu, jak ważna w prowadzeniu biznesu w nowych czasach jest wiedza na temat klienta, który dziś nie tyle kupuje, co zatrudnia produkty/usługi do wykonania pewnych zadań (według zasady JOBS TO BE DONE), a także dlaczego trzeba zwracać uwagę na sygnały zmian i jak osiągać cel mniejszym nakładem sił i środków.
- Y Dzięgielewski, iluzjonista, twórca firmy Y Adverising, od 12 lat tworzy na Instagramie, YouTube i Tiktoku (z blisko milionem followersów na dwóch ostatnich), autor programu “Magia Y” w TVN Style – podczas wystąpienia obalał mity Social Media, wyjaśniał przy tym, jak przekładają się na sprzedaż, nawet jeśli nie podążają za trendami i są prowadzone “po swojemu”.
- Robert Łężak z Norman Bennett Group, akredytowany coach i mentor, nauczyciel, trener i menedżer z 20-letnim doświadczeniem, mówił z kolei o szczęściu w biznesie, które zależy od trzech filarów: poczucia sensu, czerpania z niego przyjemności i działaniu zgodnie z własnymi predyspozycjami.
- Anna Ledwoń-Blacha, współwłaścicielka agencji More Bananas, która od ponad 10 lat pomaga firmom osiągać biznesowe efekty dzięki działaniom marketingowym, skupiła się na tym, co jest najważniejsze, gdy startuje się z nowym biznesem. Trzeba przede wszystkim pamiętać, że głównym źródłem finansowania jest… klient i jego potrzeby! Przy tym trzeba zadbać o sformułowane jasno cele i marzenia oraz otaczać się ludźmi mądrzejszymi od siebie.
- Łukasz Kępiński zarządzający agencją kreatywną Tears of Joy, twórca strategii SoMe m.in. dla Sanofi, Clarins, Costa Coffee, PZU czy Desperadosa, wyjawił swój sposób na zdobywanie klientów, którzy często są “na wyciągnięcie ręki”, ale trzeba ich dostrzec, zaciekawić i zainicjować nieszablonowy kontakt mailowy.
- Aleksandra Sidorowska, social media managerka, zwyciężczyni Make TikToks Contest przedstawiła najprostszy sposób na biznes online na przykładzie swojej drogi: Zaczęło się niewinne, bez planu i bez oferty, pomagałam za darmo, dzieliłam się efektami tej pomocy na TikToku i budowałam zaufanie. Po miesiącu widzowie zaczęli prosić mnie o pomoc, a po trzech miesiącach zaczęłam dostawać zapytania o współpracę. Co mogłam zrobić lepiej? Przygotować się na to, że zacznę sprzedawać i stworzyć ofertę oraz stronę internetową.
- Dr Katarzyna Sekścińska, psycholog i ekonomistka, adiunkt na Wydziale Psychologii UW, ekspertka od psychologii pieniądza oraz zachowań konsumenckich wyjaśniła, czym są pułapki myślenia, w które często wpadamy podejmując decyzje finansowe – m.in. paradoks hazardzisty (nie kupujemy ubezpieczenia od kradzieży, bo raz już padliśmy ofiarą złodzieja, więc drugi raz się to nie zdarzy); błąd konfirmacji, gdy mamy pewną hipotezę i nieustannie szukamy jej potwierdzenia); błąd atrybucji (sukces przypisujemy sobie, a porażkę czynnikom zewnętrznym).
- Michał Kanarkiewicz, mówca inspiracyjny, trener biznesu i mistrz szachowy, doradza biznesowy, mówił o tym, jakich błędów unikać, by osiągnąć sukces. Podstawa to ciągłe, konsekwentne podejmowanie działań, bo to daje więcej szans na zdobycie klienta, robienie więcej niż inni, szukanie sytuacji win-win i możliwości współpracy.
Na scenie pojawili się również młodzi przedsiębiorcy, uczestnicy Programu Rozwoju Przedsiębiorczości: Filip Makowski – twórca Travel Prints, fotograf podróżniczy i portretowy; Paulina Turek – doradczyni biznesowa, szkoleniowiec, lean menegerka, Ewa Hys – menegerka projektów społecznych zarządzająca działalnością NGO, Mateusz Konieczny – doradca zawodowy, mentor, autor publikacji z zakresu edukacji, z którymi rozmawiał Piotr Kwiatkowski, co-funder firmy Kubota.
Dziękujemy i do zobaczenia za rok!
Business Market to czas ładowania baterii nowymi kontaktami i odkrywania mocy współdziałania, którego tak bardzo potrzeba w wymagających dla biznesu czasach- powiedziała Anna Bichta, Prezeska Fundacji THINK!.
Niecichnący szum networkingowy, pełne energii rozmowy kuluarowe, głośny zachwyt i brawa podczas każdej prezentacji to dowody na to, że Business Market spełnił oczekiwania – dodał skrzydeł, zainspirował, przekonał i z pewnością rozpędzi niejeden pomysł!
Ogromne podziękowania kierujemy do Partnerów Business Market Night Edition, który w tym roku nas wsparli:
- Partner główny: Fundacja im. L. Kronenberga Citi Handlowy
- Partner strategiczny: TEARS OF JOY
- Partnerzy akademiccy: Samorząd Studentów UW i Samorząd Studentów Wydziału Zarządzania UW
- Partnerzy medialni: BRIEF / #DZIEŃ MĘŻCZYZNY / GAZETA FINANSOWA / Home&Market / marketing w praktyce / SUKCES jest KOBIETĄ!
Partnerzy: Be About | Hybrid Agency /DobrzeOnline / Holiday Inn Resort Warszawa-Józefów / Kubota / More Bananas / Norman Benett Group / True Leader / Very Human Services / WP Law Kancelaria Prawna Woźniccy & Partners sp.j.