Zapraszamy na 3 warsztaty prowadzone przez znakomitych ekspertów, podczas których popracujesz nad swoim pomysłem biznesowym:
1. Warsztat - Jak sprawdzić, czy pomysł chwyci na rynku? - Izabela Bernau-Ławniczak
Termin: 22.11.2022 (wtorek), g. 17.30 - 20.30
Każdego dnia powstaje na świecie kilkaset startupów. Kreatywne głowy wymyślają miliony fantastycznych produktów lub usług. Każdy wierzy, że to właśnie jego rozwiązanie zawojuje rynek i zarobi co najmniej konkretne pieniądze. Jak to mówią: wiara czyni cuda, a najbardziej kochamy swoje własne pomysły :) Niemniej ostrożności nigdy za wiele. I zanim wejdziesz na rynek szerokim krokiem - na tym warsztacie nauczysz się, jak na chłodno spojrzeć na Twój potencjalny biznes. Pokażę Ci, jak podejść do tzw. walidacji konceptu.
W oparciu o poznane techniki będziesz mogła/mógł:
- Sprawdzać, czy adresujesz go do właściwej grupy docelowej.
- Dowiedzieć się, czego pragnie Twoja grupa docelowa i jak to sprawdzić.
- Ogarnąć, w jaki sposób przetestować produkt lub usługę i czy warto testować, i co to w ogóle znaczy?
O prowadzącej:
Izabela Bernau-Ławniczak - szefowa projektów badawczych w Very Human Services oraz członkini Service Design Polska. Od 2017 roku wykładowczyni na Collegium Da Vinci, od 7 lat menadżerka produktu i projektantka usług/produktów spożywczych w KL Energy. W latach 90-tych zajmowała się marketingiem i PR-em. Zajmuje się rozwijaniem różnorodnych biznesów i usług ( m.in. sprzedażowych, lotniskowych, bankowych, gastronomicznych, medycznych, muzealnych) w oparciu o potrzeby użytkowników i silne sygnały zmian rynkowych. Łączy doświadczenie strategiczne i umiejętności analityczne/badawcze z obszaru human centred design (customer experience, service design i design research), doradca mentoringowy. Współautorka narzędzia metodycznego “Otwarte Karty”. Inwestor
2. Warsztat - Opowiedz o swoim pomyśle - Małgorzata Wardaszka
- Termin:29.11.2022 (wtorek), g. 17.30 - 20.30
Warsztat, podczas którego poznasz podstawy z zakresu strategii marki i komunikacji. Nauczysz się opowiadać o swoim pomyśle i projektować komunikację w oparciu o wiedzę nt. grupy docelowej i esencji Twojej marki. Podczas warsztatu pracujemy, używając narzędzi strategicznych oraz tych zaczerpniętych z metod projektanckich (design thinking).
Najważniejsze zagadnienia:
- Co to jest marka?
- Z jakich elementów się składa?
- Strategia komunikacji, czyli co i komu chcemy powiedzieć o naszej marce?
- Elevator Pitch – opowiedz o swoim pomyśle w 2 minuty.
O prowadzącej:
Małgorzata Wardaszka - strateżka marki i komunikacji, zanurzona w nurcie HCD (human centered design), moderatorka Design Thinking. Na co dzień pracuje z firmami z sektora MŚP a także z młodymi, dopiero startującymi biznesami. Twórczyni podcastu Marki Testowane na Ludziach, w którym udowadnia, że małe biznesy mogą mieć wielkie strategie. W ramach Inkubatora UW i Akademii im. Leona Koźmińskiego prowadzi ze studentami zajęcia z projektowania strategii marki w duchu H2H.
3. Warsztat - Jak to się wszystko wycenia? - Urszula Szwed
-
Termin: 07.12.2022 (środa), g. 17.30 - 20.30
Umiejętność poruszania się w danych liczbowych w prowadzeniu biznesu jest równie istotna, jak świetny na niego pomysł, zaangażowanie w realizację działań, determinacja w osiąganiu celów, umiejętne obchodzenie się z porażką, czy zdolność nawiązywania relacji.
Podczas warsztatów będziemy:
- pracować na "żywym organizmie", czyli przy pomocy Excel'a będziemy się starali wyliczyć realne koszty prowadzenia działalności,
- poszukamy tych kosztów, których na pierwszy rzut oka nie widać (a w toku prowadzenia firmy na pewno się pojawią),
- nauczymy się estymować przychody.
Pomogę Ci zderzyć plany i wyobrażenia z rzeczywistością liczb i cyfr. Wyjaśnimy sobie, czym różni się wymarzony przychód, od tego który możemy realnie osiągnąć. Wspólnie zamienimy Twój pomysł na dane, które pokażą Ci jak/kiedy/i czy Twój pomysł da się zrealizować. Jest to spotkanie dla początkujących, więc jeżeli jesteś lwem wyliczeń, to nie jest spotkanie dla Ciebie.
O prowadzącej:
Urszula Szwed - współautorka produktu "Otwarte Karty" - autorskiego narzędzia pomagającego grupom zamieniać się w zespoły, usprawniać dialog i komunikację, poprawiać komfort i atmosferę pracy. Od 8 lat współwłaścicielka studia projektowego Dinksy (odpowiedzialna za rozwój biznesu oraz sprzedaż produktów i usług), doradczyni biznesowa pomagająca małym i średnim firmom osiągać wielkie cele (zwłaszcza sprzedażowe). W latach 2010 - 2013 creative director w grupie marketingowej ArtGroup. W poprzednich latach koordynatorka i konsultantka wizualna (EuroZet, agencja PR-owska, International Festival of Film Producers “RegioFun”). Mentorka w programach wspierających rozwój młodych biznesów. Laureatka nagród Śląska Rzecz oraz nagrody Fundacji Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych za zaprojektowanie innowacyjnych produktów i usług.
Zapisz się już dziś w dwóch krokach:
- Zarejestruj się na Rozwijamy.edu.pl.
- Do dnia 4.11.2022 wypełnij formularz zgłoszeniowy - ścieżka ROZWIŃ POMYSŁ.