Ścieżka przeznaczona była dla uczestników, w wieku do 35 lat, którzy mieli pomysł na działanie w obszarze biznesowym i byli gotowi wystartować, nie zarejestrowali jeszcze firmy czy innej formy działalności, potrzebowali praktycznej wiedzy i umiejętności niezbędnych, by przejść od fazy pomysłu do działania.
Cykl rozpoczął Business MIXER, w którym 42 uczestników mogło się spotkać w wirtualnych pokojach z osobami, które już działają w biznesie i porozmawiać o ich doświadczeniu. Gość specjalny - Piotr Kwiatkowski, co-founder i prezes firmy Kubota – przedstawił swoją strategię na sukces i historię prężnej obecnie polskiej marki, która zaczynała od małego pomysłu.
Podczas dwóch warsztatów koncentrujących się właśnie na samym pomyśle grupa blisko 40 uczestników dokonała tzw. walidacji konceptu pod okiem Izabeli Bernau-Ławniczak, szefowej projektów badawczych w Very Human Services i członkini Service Design Polska. Prowadząca podpowiedziała jak sprawdzić, czy pomysł chwyci na rynku poprzez dokładne poznanie grupy docelowej i jej potrzeb, a także kiedy zdecydować się na przetestowanie produktu czy usługi. Podkreślała też, jak ważna jest kreatywność, zwizualizowanie swojego pomysłu, zadawanie pytań i dociekania zamiast krytycznego oceniania gdy coś na początku wydaje się nie działać. Małgorzata Wardaszka, strateżka marki i komunikacji, moderatorka Design Thinking, poprowadziła drugi warsztat pt. Opowiedz o swoim pomyśle, dzieląc się swoją wiedzą ekspercką nt. strategii marki i komunikacji. Młodzi przedsiębiorcy dowiedzieli się czym jest i jak przygotować Elevator Pitch, czyli opowiedzieć o swoim pomyśle w dwie minuty tak, by zainteresować czy wręcz zachwycić słuchaczy.
Trzeci webinar, z równie liczną grupą, dotyczył Instagrama. Olimpia Jenczek, specjalistka od wizerunku w sieci marek komercyjnych i organizacji pozarządowych (m.in. WOŚP, Pol’andRock Festival), uświadomiła uczestnikom, że to medium społecznościowe jest doskonałym miejscem do budowania relacji z klientem, a tym samym promowania biznesu. Warsztat obejmował zasady budowania instagramowego profilu i angażującej komunikacji z wykorzystaniem algorytmów, co zostało zilustrowane mnóstwem dobrych praktyk.
Cykl związany z pracą nad pomysłem nie mógł się obyć bez modułu poświęconego wyliczeniu kosztów prowadzenia działalności i estymacji przychodów. W świat finansów (i Excela!) wprowadziła słuchaczy Urszula Szwed, mentorka w programach wspierających rozwój młodych biznesów i współwłaścicielka studia projektowego Dinksy, gdzie odpowiada za rozwój i sprzedaż.
Jak sprzedawać i budować społeczność na Facebooku? – o tym kanale, na którym nie może zabraknąć żadnego przedsiębiorcy opowiadał prawdziwy social media ninja Karol Gagatko, związany obecnie z agencją Plej, w której współtworzy komunikację w mediach społecznościowych jednej z największych sieci komórkowych w Polsce. Uczestnicy tego webinaru poznali narzędzia do promocji produktów i usług oraz prowadzenia skutecznej komunikacji i sprzedaży na Facebooku. To zagadnienie było również elementem warsztatu Michała Pyki, wiceprezesa firmy AEDMAX.pl, która pozyskuje 95% klientów ze stron i sklepów internetowych. Dlatego ten webinar koncentrował się na e-commerce i odpowiedziach na pytania: od czego zacząć sprzedaż internetową, jak prowadzić e-sklep, jak współpracować z gigantami typu Amazon, Allegro, Google i Facebook, a także czy strona internetowa ma jeszcze sens…
Przechodząc od pomysłu do działania - stworzenia firmy, trzeba najpierw wybrać jej formę prawną, czyli zastanowić się czy działamy na zasadzie freelancera czy spółki? Webinar o istniejących w Polsce formach działalności, możliwościach jakie dają, ale i wiążących się z nimi ograniczeniach
i zakresie odpowiedzialności poprowadziła Izabella Woźnicka, mentor i szkoleniowiec, adwokat w WP LAW KANCELARIA PRAWNA WOŹNICCY&PARTNERS.
ZREALIZOWANE DZIAŁANIA
Start:
-
20.10.2021 (środa), g. 17.30 - 19.30 - spotkanie networkingowe z udziałem Gościa specjalnego Piotra Kwiatkowskiego, co-foundera
i prezesa firmy Kubota. Prezentacja sukcesu, doświadczenia polskiej marki, która przeszła drogę od małego pomysłu na produkt do prężnego biznesu. Spotkanie jest prowadzone przez organizatorów Programu Rozwoju Przedsiębiorczości.
Warsztaty i webinary:
- 28.10.2021 (czwartek), g. 17.30 - 20.30 - Jak sprawdzić, czy pomysł chwyci? - Izabela Bernau Ławniczak (warsztat)
- 03.11.2021 (środa), g. 17.30 - 20.30 - Opowiedz o swoim pomyśle - Małgorzata Wardaszka (warsztat)
- 17.11.2021 (środa), g. 17.30 - 18.30 - Instagram w promowaniu biznesu - Olimpia Jenczek (webinar)
- 23.11.2021, (wtorek) g. 17.30 - 20.30 - Jak to się wszystko wycenia? - Urszula Szwed (warsztat)
- 1.12.2021 (środa), g. 17.30 - 18.30 - Jak sprzedawać i budować społeczność na Facebook-u? - Karol Gagatko (webinar)
- 8.12. 2021 (środa), g. 17.30 - 18.30 - Jak prowadzić sprzedaż e-commerce? - Michał Pyka (webinar)
- 15.12.2021 (środa), g. 17.30 - 18.30 - Freelancer czy spółka? - Izabella Woźnicka (webinar)
Bonusem dla osób, które skorzystały z 70% działań, była możliwość wykonania indywidualnego profilu motywacyjnego – tzw. Reiss Motivation Profile (RMP) - diagnozującego podświadome potrzeby i wewnętrzne motywatory wpływające na codzienne zachowania i decyzje, który zostały omówione podczas sesji konsultacyjnej z RMP Masterem. To unikatowa okazja do poznania swoich mocnych stron i uzyskania wskazówek co do dalszego rozwoju osobistego i zawodowego.
Osoby, które wzięły udział w 70% działań miały możliwość wykonania indywidualnego profilu motywacyjnego Reiss Motivation Profile oraz odbycia sesji konsultacyjnej z RMP Masterem. Start - 16.12.2021. Liczba miejsc była ograniczona.
Uczestnictwo w Programie zakończone było wydaniem dyplomu.
Udział w programie był bezpłatny, natomiast wartość rynkowa udziału w programie dla jednego uczestnika wynosiła 6000 zł.