Dla kogo?
Przewodnik powstał z myślą o tych osobach, które są na etapie planowania lub wprowadzania w życie swojego pomysłu biznesowego. Przedstawia najważniejsze etapy na drodze od koncepcji do debiutu rynkowego.
Pomysł a potrzeby klientów
Publikacja jest podzielona na dwie części. W pierwszej, zatytułowanej Weryfikacja konceptu z potrzebami rynku – ocena zasadności biznesowej, poruszane są takie zagadnienia jak koncept i wizualizacja, czyli przeniesienie pomysłu na papier, analiza rynku, konkurencji i trendów, ustalenie grupy docelowej i jej potrzeb. Dwa ostatnie rozdziały dotyczą natomiast stworzenia modelu biznesu oraz przetestowania prototypu, co pozwala uniknąć fiaska na późniejszym etapie wdrożenia, czyli po poniesieniu znacznie wyższych kosztów.
Druga część Poradnika mówi już o samym debiucie rynkowym, podkreślając wagę wprowadzenia niezbędnych korekt po testach, jak również dobrego zaplanowania finansów: ceny, marży i narzutu. Rozdział 10. poradnika jest poświęcony strategii biznesu i działaniom operacyjnym. Dowiecie się z niego, jakie pytania biznesowe musicie sobie zadać, jak stworzyć strategię marki i jej wizerunku oraz jak się zabezpieczyć przed kopiowaniem lub kradzieżą pomysłu.
Serdecznie zachęcamy do korzystania z publikacji i dzielenia się nią z tymi, którzy planują i rozwijają własny biznes.