Tekst, obraz, głos… Jak wykorzystać AI w biznesie?

Programy wykorzystujące AI piszą złożone teksty, analizują dane, rekomendują rozwiązania, tworzą grafiki, które następnie zamieniają w klipy filmowe. Na usługi sztucznej inteligencji zdecydowały się m.in. Heinz, Nutella czy polska marka HalfPrice. Jak Ty możesz skorzystać z AI w swoim biznesie?

Korzystanie z tych programów nie wymaga ogromnych budżetów. Wymaga natomiast ze strony użytkownika precyzyjnych danych i zapytań, od których w dużej mierze zależy, czy wykonane zadanie spełni nasze potrzeby.

Odpowiedź, którą dostajesz, jest tak dobra, jak brief, który zostawiasz

Z najbardziej znanego dziś programu do generowania tekstów korzysta ponad 100 mln osób na całym świecie. Chat GPT odpowiada na pytania i potrafi „napisać” artykuł, opowiadanie czy wiersz. Lubi jednak dwie rzeczy – życzliwość (udowodniono, że szorstki język i suche pytania generują gorsze odpowiedzi) i precyzyjność. Co to znaczy? Każde zadanie do wykonania powinno zawierać 5 elementów: dokładny kontekst, definicję zadania, jasno określone oczekiwania, informację o możliwościach i narzędziach, którymi dysponujesz oraz sposób przedstawienia wyniku.

Chat GPT nie ogranicza się jednak do tej funkcjonalności. W biznesie można go wykorzystać m.in. do:

  • poprawienia błędów gramatycznych i stylistycznych w tekście
  • skrócenia, streszczenia czy uproszczenia tekstu napisanego trudnym, specjalistycznym językiem
  • rozszyfrowania niedbałej pisowni (np. zeskanowanego dokumentu) – chat dokonał tego w przypadku starożytnych zwojów spalonych podczas wybuchu wulkanu
  • rozwijania pomysłów – gdy pokażesz mu swoje trzy scenariusze nagrania na TikToka, chat GPT przygotuje kolejne kilkadziesiąt, z których możesz następnie wybrać te najlepsze, po czym zlecić programowi ich poprawę czy zmianę według określonych wytycznych

O tym, co jeszcze potrafi, ale też czego nie umie sztuczna inteligencja dowiesz się z webinaru Karola Gagatki: