Program Rozwoju Przedsiębiorczości

Inspirujemy i wspieramy młodych ludzi, przekazujemy wiedzę i praktyczne wskazówki, tym którzy są na początku drogi w prowadzeniu własnej firmy, albo chcą na tę drogę wejść.

WEBINARY & BUSINESS MIXERY

Coaching & RMP

Moje kompetencje

18.04.24

Jak często zastanawiasz się nad zawiłościami związanymi z zatrudnianiem pracowników? Czy szukasz sposobów na uniknięcie potencjalnych prob...

Więcej

10.11.23

Start własnej firmy to  jednym słowem biznesowy wzlot. Motywacja sięga wtedy zenitu. Prowadzenie firmy to także wiele prozaicznych zadań. Wob...

Więcej

08.11.23

Widoczność na rynku, zaufanie, wizerunek eksperta, wyróżnik na tle konkurencji, indywidualna przewaga – to tylko niektóre korzyści, które ...

Więcej

Inspiratornia

18.04.24

Czy myślisz o założeniu własnej firmy lub już ją prowadzisz? Niektórzy przedsiębiorcy postanawiają kontrolować wszystkie aspekty swojego ...

Więcej

11.11.23

W 2020 roku Jamais Cascio opisał model nowego niestabilnego świata, określając go nazwą BANI. Pod każdą z liter kryje się słowo opisujące...

Więcej

18.09.23

Czy pamiętasz swój pierwszy kontakt z klientem? A może ostatni? Jakie było zachowanie klienta? Czy zadawał szc...

Więcej

Nasze działania

08.03.24

Bilety na IV edycję ogólnopolskiej konferencji Business Market są już dostępne. Wydarzenie odbęd...

Więcej

23.11.23

Programy wykorzystujące AI piszą złożone teksty, analizują dane, rekomendują rozwiązania, tworzą grafiki, które następnie zamieniają w ...

Więcej

06.09.23

Spotkania z praktykami biznesu i ekspertami, sesje mentoringowe i networkingowe, których celem jest wzmocnienie pr...

Więcej

Wydarzenia

23.01.24

Zapraszamy na spotkanie networkingowe dla przedsiębiorców, liderów, freelancerów i osób z pomysłami na biznes. W...

Więcej

12.09.23

Towarzyszymy w zmianie i osiąganiu celów

W ramach programu zapraszamy na indywidualane sesje rozwojowe, zwiększające p...

Więcej

12.09.23

Weź udział w tegorocznych webinarach i Business Mixerach, by dowiedzieć się, jak skutecznie działać na rynku. Zapisz się na wszystkie wydarz...

Więcej

QUIZY

Komunikacja i współpraca

Jak mówić i słuchać aby zostać zrozumianym?

OpisyQuizy

Wizerunek i prezentacja

Dlaczego wizerunek własny jest istotny?

OpisyQuizy

Decyzyjność i ryzyko

Czy potrafisz podejmować decyzje?

OpisyQuizy

Motywacja

Co nas napędza do działania?

OpisyQuizy

Przywództwo

Które cechy lidera są przydatne?

OpisyQuizy

Planowanie i realizacja

Jak osiągnąć zamierzone cele?

OpisyQuizy

Kreatywność

Czy kreatywność można w sobie rozbudzić?

OpisyQuizy

Newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! moich danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera portalu Rozwijamy.edu.pl. Regulamin

Najnowsze badania Global Entrepreneurship Monitor wykazują, że w przeciągu trzech ostatnich lat aktywność kobiet w biznesie, w skali międzynarodowej, wzrosła o 10 proc. Różnica w zaangażowaniu kobiet w przedsiębiorczość, w stosunku do mężczyzn, zmniejszyła się o 5 proc. – z korzyścią dla Pań. Z badań wynika również, że w Europie więcej kobiet jest optymistycznie nastawionych do perspektywy rozpoczęcia działalności gospodarczej. Ta sytuacja dotyczy również Polski.

W ubiegłym roku, w 74 badanych krajach, aż 163 miliony kobiet rozpoczęło działalność gospodarczą. Do tej liczby dolicza się 111 milionów firm, również założonych przez kobiety i działających na rynku już od dłuższego czasu.

Takie informacje wypływają z raportu opublikowanego przez konsorcjum Global Entrepreneurship Monitor (GEM) dotyczącego przedsiębiorczości wśród kobiet w latach 2016/17. Raport powstał przy udziale: Babson College, Smith College, Korea Entrepreneurship Foundation, Tecnológico de Monterrey, Universidad Del Desarrollo i Universiti Tun Abdul Razak.

"Dane te nie tylko pokazują olbrzymi wpływ jaki kobiety mają na przedsiębiorczość na całym świecie, ale również podkreślają ich wkład dla wzrostu gospodarczego i dobrobytu społeczeństwa", powiedziała współautorka raportu i profesor Babson College Donna Kelley. "Kobiety przedsiębiorcy zapewniają dochody swoim rodzinom, tworzą nowe miejsca pracy oraz nowe produkty i usługi, istotne dla rozwoju cywilizacji". W 63 spośród wszystkich analizowanych krajów (zarówno w obecnym, jak i w przedostatnim raporcie GEM) stwierdza się, że „Całkowita Aktywność Przedsiębiorcza” (TEA) wśród kobiet wzrosła o 10 proc, a Gender Gap (stosunek kobiet do mężczyzn zaangażowanych w przedsiębiorczość) spadł o 5 proc. Dane dotyczące tych samych 63 krajów wykazują na 8 procentowy wzrost udziału kobiet w kapitałach istniejących już firm.

W Europie, udział kobiet w przedsiębiorczości pozostaje niski, ale perspektywy są szerokie. Całkowita Aktywność Przedsiębiorcza (TEA) wśród kobiet waha się od 3 proc. w Niemczech, w Jordanii, we Włoszech i we Francji do 37 proc. w Senegalu. W Polsce odsetek ten jest jednym z wyższych w Europie - wynosi 8,1 proc. Przy czym przedsiębiorczość kobiet w Polsce dotyczy głównie przedziału wiekowego 24 – 34 lata. W zaledwie pięciu krajach z dwóch regionów (Indonezja, Filipiny i Wietnam w Azji oraz Meksyk i Brazylia w Ameryce Łacińskiej) kobiety uczestniczą w tworzeniu przedsiębiorczości w stopniu równym a niekiedy wyższym niż mężczyźni.

Pomimo niskiego odsetka TEA, sytuacja w Europie jest godna uwagi, ze względu na fakt, iż jest tu, w skali ogólnej, więcej wykształconych kobiet niż mężczyzn: średnio o 22 proc. I chociaż kobiety w Europie mają mniejsze szanse na otworzenie biznesu w porównaniu do krajów będących we wcześniejszym stadium rozwoju gospodarczego, nastąpił blisko 10-procentowy wzrost liczby kobiet, które uważają, że na rynku europejskim istnieją duże możliwości rozpoczęcia działalności gospodarczej.

W skali globalnej, 10 proc. badanych przedsiębiorców kobiet prowadzi własne firmy i nie ma zamiaru zatrudniać dodatkowych pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat. Europa ma najwyższy na świecie wskaźnik samodzielnej działalności gospodarczej kobiet. W Polsce dotyczy to ponad 15 proc. kobiet przedsiębiorców.

Jaka przyszłość dla kobiet w biznesie?

„Na uwagę decydentów zasługuje fakt, że statystycznie, kobiety w porównaniu do mężczyzn wykazują 20 procentowe lub większe prawdopodobieństwo powołania się na konieczność jako motyw dla rozpoczęcia działalności biznesowej - zwłaszcza w krajach słabiej rozwiniętych” – zauważa Mike Herrington, dyrektor Global Entrepreneurship Monitor.

Pozytywną konkluzją jest to, że kobiety przedsiębiorcy w porównaniu do mężczyzn są o 5 proc. bardziej otwarte na innowację. „Chociaż w raporcie nie ma wyraźnych odpowiedzi, przedstawione dane stanowią ważną podstawę dla wspierania rozwoju kobiet w biznesie”, skomentował Mike Herrington. "Pod wieloma względami ten raport pokazuje, że kobiety przedsiębiorcy na całym świecie różnią się ogromnie między sobą, w zależności od regionu występowania, a także rodzajów prowadzonych przez nich firm. To sugeruje, że inicjatywy wsparcia przedsiębiorczości wśród kobiet muszą być dostosowane indywidualnie do każdej gospodarki” dodaje Mike Herrington.

Całość raportu jest dostępna pod tym linkiem: http://www.gemconsortium.org/report/49860.

 

(Źródło: NoirSurBlanc)