Moje kompetencje

Analiza SWOT najczęściej kojarzona jest z tworzeniem strategii firmy. Ale sprawdza się też świetnie w procesie samorozwoju i wskazywania nowych obszarów do doskonalenia.

Szybki tryb życia, ogrom pracy, ciągła aktywność zawodowa powodują, że pewne rzeczy robimy z automatu. Nie mamy czasu, by się na chwilę zatrzymać, zastanowić nad tym, czy w naszych działaniach nie powinniśmy czegoś zmienić.

Udzielanie feedbacku kojarzy się najczęściej z negatywną informacją zwrotną, czyli korygowaniem innych. Pracując w zespole warto pamiętać, że równie ważne (a nawet ważniejsze) jest docenianie współpracowników.

Nie jest łatwo słuchać uwag, ale też dawać je innym w sposób konkretny i nieemocjonalny. Sprawdź, jak nauczyć się przekazywać informację zwrotną, by skutecznie komunikować nawet trudne tematy. 

Czy wiesz, jak jesteś postrzegany i jak na Ciebie reagują inni - współpracownicy czy klienci? Warto ich o to zapytać i zdobyć cenną informację zwrotną. Przeczytaj, jak to zrobić.