Moje kompetencje

Wraz z kontem Google otrzymujemy spersonalizowany dostęp do YouTube – własny kanał. Możemy użyć go do celów marketingowych i komunikacyjnych, tworząc i publikując własne mini-produkcje filmowe.

Powszechna dostępność aparatów cyfrowych montowanych w smartfonach sprawiła, że fotografia stała się sztuką powszechną. Jakość tych aparatów i współpracujących z nimi aplikacji sprawiła, że profesjonalne zdjęcia może robić dziś każdy. Korzystając z tego samego urządzenia możemy kręcić filmy, które trzeba gdzieś przechowywać, jakoś montować i komuś udostępniać. Po to właśnie powstał YouTube – najpotężniejsza platforma Google w czasach kultury obrazkowej.

Konto na YouTube

Wraz z kontem Google otrzymujemy spersonalizowany dostęp do YouTube – własny kanał. Kanał to nic innego jak własne konto, w którym możemy oznaczać ulubione filmy z YT (przez znane z Facebooka lajkowanie), tworzyć listy filmów do odtworzenia (np. teledysków), subskrybować kanały innych użytkowników oraz publikować własne pliki filmowe. Możemy również prowadzić transmisję na żywo bezpośrednio na swoim kanale, korzystając z kamery w swoim urządzeniu lub wgrać film stworzony automatycznie ze zdjęć przechowywanych w aplikacji Zdjęcia.

Możliwości kanału YT

Film, który nakręciliśmy za pomocą komórki, możemy wgrać do własnego konta, oznaczając go w momencie dodania jako publiczny (widoczny od razu dla wszystkich), niepubliczny (widoczny dla osób mających link), prywatny (niewidoczny w sieci) i zaplanować emisję na konkretną datę. Prywatność i jej oznaczanie jest priorytetem w YouTube – często filmy znikają z portalu po kilku chwilach właśnie z powodów naruszenia praw autorskich, prywatności lub publikacji treści niezgodnych z regulaminem.

Po przesłaniu filmu i wybraniu miniatury reprezentatywnej dla materiału możemy wybrać funkcję, która faktycznie pozwoli nam na kreatywność – YouTube Studio. W aplikacji możemy zarządzać swoimi filmami, zmieniać ich ustawienia prywatności, edytować tytuły, opisy i tagi (bardzo ważne z punktu widzenia pozycjonowania w wyszukiwarkach). Można oznaczyć typ licencji, na której będzie publikowany film, przypisać mu kategorię, włączyć ograniczenia wiekowe czy ustalić możliwość lub zakaz komentowania.

Edycja filmów - YouTube Studio

Istnieje wiele darmowych narzędzi do obróbki plików filmowych przeznaczonych na komputer stacjonarny (jak iMovie czy Windows Movie Maker) lub aplikacji mobilnych (np. VivaVideo). YouTube Studio w koncie Google daje również możliwość edycji filmu on-line.

Możemy wykorzystać edytor YouTube Studio do skrócenia filmu, zamiany kolejności, wycięcia lub wstawienia scen, dodania ekranów początkowych lub końcowych, dodatkowego podkładu dźwiękowego (np. muzyki – ale z bazy dostępnych utworów proponowanych przez YT) lub rozmycia obrazu. Tym samym dostajemy zestaw podstawowych, pełnowartościowych narzędzi do montażu własnego materiału filmowego.

Źródło wiedzy i inspiracji - Akademia Twórców

Korzystając z YouTube, możemy nie tylko odtwarzać najczęstsze ponoć w sieci filmiki o kotkach, ale stworzyć własny regularny przekaz w kanale dystrybuowanym poprzez subskrypcje w ogólnodostępnym Internecie. Popularny, czyli mający wielu subskrybentów, często oceniany i polecany kanał YT może być również medium, którym zainteresowani będą reklamodawcy, co wiązać się może z dodatkowymi dochodami.

Dla tych, którzy stawiają pierwsze kroki jako filmowcy lub potrzebują wskazówek odnośnie edycji, praw autorskich, analizy statystyk i zarabiania na kanale YT - przygotowana została Akademia Twórców - YouTube Creators, gdzie znajdziemy instrukcje i porady dla użytkowników portalu.

Przeczytaj także:

Konto Google - jeden login, wiele możliwości 

Twój biznes w chmurze

Polityka cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.