Model biznesowy to narzędzie, które można wykorzystać, by powiększać zasoby i ulepszać ofertę tak, by być lepszym od konkurencji, a tym samym podnosić zyski.
Na 9 elementów modelu biznesowego składają się:
- Propozycja wartości
- Działania
- Zasoby
- Partnerzy
- Relacje z klientami
- Kanały dotarcia
- Segmenty klientów
- Koszty
- Strumienie przychodów
Kluczowym elementem i punktem wyjścia do zdobycia przewagi konkurencyjnej jest PROPOZYCJA WARTOŚCI (value proposition). Jej zdefiniowanie opiera się na rozpoznaniu potrzeb klienta, które zaspokoi dany produkt czy usługa i za które klient jest gotowy zapłacić.
Chcesz wiedzieć czy Twój biznes się spina? Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z webinaru Wojciecha Ławniczaka, z której dowiesz się jak stworzyć model biznesowy i wykorzystać go do strategicznego zaplanowania firmowych finansów.