Jak tworzyć angażujące materiały wideo, czyli co lubią social media?

Osobowość, obrazek, wartość – to trzy ważne elementy stories i rolek. Jeśli chcemy, by ludzie chętnie je oglądali i angażowali się w nie, warto pamiętać o kilku ważnych zasadach ich tworzenia począwszy od planowania, przez samą realizację, po regularne zamieszczanie. Wszystko po to, by cały czas podtrzymywać relacje z odbiorcami/odbiorczyniami.

Oto 5 wskazówek dla twórców/twórczyń stories i rolek:

  1.  Myśl o montażuzanim zaczniesz nagrywać, najpierw przetrzyj kamerkę (to bardzo ważne!) i pomyśl, jak się ustawić i zaaranżować materiał, by zostawić przestrzeń na grafikę, screen apki, logo, okładkę książki czy ankietę.
  2. Baw się formą komunikatu – ma to znaczenie szczególnie w przypadku stories, które warto wzbogacać zdjęciami i grafiką, ale przede wszystkim stosować różne kadry, oczywiście zachowując czytelność przekazu.
  3. Obserwuj energię i  umiejętności osób, z którymi pracujesz – nie każdy musi czuć się dobrze w każdej formie przekazu, dlatego dobrze jest znać zasoby zespołu i angażować ludzi w to, w czym są świetni (np. mają wrodzoną lekkość i talent do tworzenia treści rozrywkowych).
  4. Twórz przydatne treści – myślenie o swoim celu lub celu marki jest ważne, ale równie ważne jest to, co możesz dać odbiorcom/odbiorczyniom – stories czy rolka mają dawać: informację, edukację, świadomość lub rozrywkę.
  5. Angażuj się – Instagram lubi twórców, którzy wchodzą w relacje z innymi i których treści są zrobione tak, jak te najbardziej lubiane przez użytkowników/użytkowniczki. Warto zatem śledzić trendy i korzystać z know-how najlepszych (np. przez zapisywanie sobie inspirujących rolek do późniejszego wykorzystania).

Więcej o tym, dlaczego liczą się nie tylko zasięgi i duże budżety, ale przede wszystkim dobra treść znajdziesz w webinarze Olimpii Jenczek pt. „Jak tworzyć angażujące materiały wideo do SoMe”: