Jak pozyskiwać klientów dzięki wiadomościom prywatnym na LinkedIn? 6 złotych zasad Direct Messaging

Nie chcesz czekać, aż klient sam się do Ciebie zgłosi? Działaj proaktywnie.

Wyobraź sobie, że chcesz sprzedać swoje szkolenie Dyrektorce Innowacji. Co warto zrobić?

Dwa podstawowe kroki:

  1. Znajdź w wyszukiwarce LinkedIn 20-30 osób, które w nazwie stanowiska mają „Dyrektor Innowacji” lub „Innovation Director”.
  2. Przygotuj spersonalizowaną, ciekawą treść, która nie będzie nachalnym przekazem sprzedażowym, ale wzbudzi zainteresowanie i zachęci do nawiązania z Tobą kontaktu.

Przede wszystkim pamiętaj, że na LinkedIn liczy się relacyjność, nie transakcyjność.

Ważne! W listopadzie 2024 roku weszła nowa regulacja: Prawo Komunikacji Elektronicznej, które zabrania wysyłania klientom biznesowym informacji marketingowo-handlowych bez ich wyraźnej zgody. Dlatego nie możemy w żadnym wypadku zaczynać kontaktu od oferty i opisem tego, co sprzedajemy[1].

Zastosuj 6 złotych zasad Direct Messaging, dzięki którym odbiorca Cię polubi i będzie miał ochotę odpisać.

  1. Personalizacja

Nie wystarczy wpisać imienia odbiorcy. Osoba, z którą chcesz wejść we współpracę, musi poczuć, że Twoja treść jest o niej i do niej, a nie o Tobie.

Możesz zacząć np. tak:„Widziałam Pani post o tym, że w Laboratorium Innowacji szukacie pomysłów na angażowanie pracowników w tworzenie produktów cyfrowych”

  1. Wartość dla odbiorcy

Po przeczytaniu Twojej wiadomość adresat powinien czuć, że warto było zerknąć, bo masz do przekazania coś adekwatnego do jego zainteresowań, ciekawego, nowego, edukacyjnego.

„Czy ma Pani doświadczenie w stosowaniu metody Bodystorming? To dosyć nowa technika rozkręcania neuronów i podbijania energii pracowników, która ma uzasadnienie w neuronauce.”

  1. Konkretny cel wiadomości

Odbiorca musi zrozumieć, po co do niego zagadujesz i jak ma zareagować.

„Wspominam o tym, bo szukam Dyrektorek Innowacji, które są otwarte na krótką dyskusję na temat tej metody i jej praktycznego zastosowania w biznesie. Jestem ciekawa, jakie widziałaby Pani plusy i minusy.”

  1. Pytanie lub wezwanie do działania, tzw. call to action

Musimy zastosować wybrany rodzaj bodźca, który zachęci do odpisania:

„Czy znajdzie Pani czas na wirtualną kawę i zderzenie perspektyw? A może ktoś z Pani zespołu byłby bardziej adekwatną osobą? Ciekawa jestem, ile osób ma Pani w swoim zespole?” 

  1. Zgodność z ustawą PKE

 „Czy zgadza się Pani na to, żebym wysłała krótki artykuł na ten temat, żebyśmy mogły wymienić się spostrzeżeniami?”

  1. Krótko i konkretnie

Ludzie nie mają czasu na czytanie długich wiadomości i domyślanie się, o co nam chodzi.Odbiorcy Cię nie znają, zatem długa lub nieprecyzyjna treść może odstraszać. Dodatkowo miej na uwadze, że osoby z biznesu mogą być zasypywane wiadomościami na LinkedIn, zwłaszcza, jeśli pracują na wysokich stanowiskach i są decyzyjne.

Nie czekaj – działaj

Zweryfikuj swoje wiadomości na LinkedIn i sprawdź, czy stosujesz te zasady! Jeśli chcesz, by potencjalny klient otworzył Twoją wiadomość i na nią odpowiedział, musisz działać strategicznie. Te 6 złotych zasad zmieni Twoje DM w skuteczne narzędzie sprzedaży, która zaczyna się od relacji.


Autorka:

Justyna Jakubczyk, prezeska CX House, tancerka w biznesie, rozwija markę ekspercką na LinkedIN od 2018 roku. Dzięki LinkedIn pozyskała współprace m.in. z: PZU Zdrowie, Alior Bank, Europejski Fundusz Leasingowy, wakacje.pl, uPacjenta, mLeasing, IKEA.

Prowadzi mentoringi i kurs online “Sprzedaż B2B na LinkedIN”. 

Link do profilu: https://www.linkedin.com/in/justynajakubczyk/