Program Rozwoju Przedsiębiorczości

Inspirujemy i wspieramy młodych ludzi, przekazujemy wiedzę i praktyczne wskazówki, tym którzy są na początku drogi w prowadzeniu własnej firmy, albo chcą na tę drogę wejść.

WEBINARY & BUSINESS MIXERY

Coaching & RMP

Moje kompetencje

18.04.24

Jak często zastanawiasz się nad zawiłościami związanymi z zatrudnianiem pracowników? Czy szukasz sposobów na uniknięcie potencjalnych prob...

Więcej

10.11.23

Start własnej firmy to  jednym słowem biznesowy wzlot. Motywacja sięga wtedy zenitu. Prowadzenie firmy to także wiele prozaicznych zadań. Wob...

Więcej

08.11.23

Widoczność na rynku, zaufanie, wizerunek eksperta, wyróżnik na tle konkurencji, indywidualna przewaga – to tylko niektóre korzyści, które ...

Więcej

Inspiratornia

18.04.24

Czy myślisz o założeniu własnej firmy lub już ją prowadzisz? Niektórzy przedsiębiorcy postanawiają kontrolować wszystkie aspekty swojego ...

Więcej

11.11.23

W 2020 roku Jamais Cascio opisał model nowego niestabilnego świata, określając go nazwą BANI. Pod każdą z liter kryje się słowo opisujące...

Więcej

18.09.23

Czy pamiętasz swój pierwszy kontakt z klientem? A może ostatni? Jakie było zachowanie klienta? Czy zadawał szc...

Więcej

Nasze działania

08.03.24

Bilety na IV edycję ogólnopolskiej konferencji Business Market są już dostępne. Wydarzenie odbęd...

Więcej

23.11.23

Programy wykorzystujące AI piszą złożone teksty, analizują dane, rekomendują rozwiązania, tworzą grafiki, które następnie zamieniają w ...

Więcej

06.09.23

Spotkania z praktykami biznesu i ekspertami, sesje mentoringowe i networkingowe, których celem jest wzmocnienie pr...

Więcej

Wydarzenia

12.09.23

Mentoring ma na celu wsparcie uczestnika – mentee – w rozwoju, odkrywaniu i osiąganiu celów biznesowych. Adresatami mentoringu w ramach PR...

Więcej

23.01.24

Zapraszamy na spotkanie networkingowe dla przedsiębiorców, liderów, freelancerów i osób z pomysłami na biznes. W...

Więcej

12.09.23

Towarzyszymy w zmianie i osiąganiu celów

W ramach programu zapraszamy na indywidualane sesje rozwojowe, zwiększające p...

Więcej

QUIZY

Komunikacja i współpraca

Jak mówić i słuchać aby zostać zrozumianym?

OpisyQuizy

Wizerunek i prezentacja

Dlaczego wizerunek własny jest istotny?

OpisyQuizy

Decyzyjność i ryzyko

Czy potrafisz podejmować decyzje?

OpisyQuizy

Motywacja

Co nas napędza do działania?

OpisyQuizy

Przywództwo

Które cechy lidera są przydatne?

OpisyQuizy

Planowanie i realizacja

Jak osiągnąć zamierzone cele?

OpisyQuizy

Kreatywność

Czy kreatywność można w sobie rozbudzić?

OpisyQuizy

Newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! moich danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera portalu Rozwijamy.edu.pl. Regulamin

Podczas warsztatów Własny biznes prowadzonych w dniu 3 lutego br. w Warszawie uczestnicy zapoznali się z procesem planowania strategii, według którego będą mogli opracować strategie dla swoich przyszłych biznesów.

Uczestnicy zajęć analizowali rynek, klientów i konkurencję na podstawie case-study z sektora HORECA (Hotel, Restaurant, Catering/Café). W pierwszym kroku zadanie polegało na wychwyceniu tych danych i faktów, które są kluczowe dla planowanego biznesu. Dowiedzieli się jak fakty i dane odróżnić od opinii – „Nie używacie mózgu, nie przetwarzacie danych i faktów i nie wnioskujecie – na razie uczycie się znajdować fakty, które są potrzebne do analizy i podjęcia decyzji..” - mówił do uczestników trener Krzysztof Bazyl.

Prowadzący zachęcał – „…Zatrzymajcie się na danych i zastanówcie się, co one oznaczają dla waszego biznesu….” Podzielił się też swoimi doświadczeniem w pracy konsultingowej – „…zbyt często budując strategię dla biznesu, nawet doświadczeni przedsiębiorcy przeskakują etap znajdowania i porządkowania istotnych faktów oraz ich rzetelnej analizy. Spieszą się do wyciągania wniosków na bazie opinii, co niesie ze sobą ryzyko pójścia błędną drogą….”

W trakcie prowadzonych zajęć uczestnicy dowiedzieli się, że poszukiwanie danych warto rozpocząć od podstawowych źródeł np. GUS czy ogólnych zestawień branżowych dostępnych w Internecie. Warto też przyjrzeć się trendom rynkowym i poczynić własne obserwacje, a nawet przeprowadzić rozmowy z potencjalnymi klientami, którzy opowiedzą o swoich potrzebach i podzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi planowanego produktu, czy usługi. Jak przekazywał uczestnikom prowadzący - “nie trzeba od razu myśleć o kupowaniu danych rynkowych – dużo danych i faktów jest do osiągnięcia dzięki własnemu zaangażowaniu….”.

Uczestnicy mieli okazję na konkretnych przykładach przekonać się, że stawianie znaków zapytania na etapie budowania strategii dla własnego biznesu jest konieczne, a zupełnie naturalnym etapem jest też to, że na część pytań nie będzie odpowiedzi – „...jeśli nie ma informacji, to trzeba poczynić założenia i opracować różne warianty rozwoju sytuacji - przemyślenie i przepracowanie tych wariantów jest kolejnym krokiem w budowaniu strategii dla własnego biznesu …”

Uczestnicy ćwiczyli jak planować budżet dla przedsięwzięcia biznesowego. Zapoznali się z zasadą tworzenia kalkulacji w trzech wariantach: pesymistycznym, realistycznym i optymistycznym. Jak mówił trener „W biznesie musimy być przygotowani na to, że przez jakiś czas nie będziemy zarabiać, ale warto też mieć rozpracowany wariant optymistyczny, aby wiedzieć jakie zasoby będą potrzebne w przypadku, gdy biznes będzie musiał zaspokoić większy popyt….”

Udział w warsztatach wymagał od uczestników pełnego zaangażowania. Pracowali intensywnie przez pełne osiem godzin. Zwrócili uwagę na praktyczny aspekt warsztatów. Oto kilka z wypowiedzi uczestników:

“.... Podoba nam się, dużo jest praktycznych rzeczy jak np. analizowanie biznes-case’u, bardziej nastawiałam się na wykładanie teorii, a tu jest coś innego…”.

“...Doceniam to, że wykorzystujemy nabytą podczas warsztatów wiedzę w praktyce, samodzielne analizując case-study”. Bardzo mi się podoba to, że jest praktyka wprowadzona, a nie wyłącznie elementy teorii, myślę, że mogę wyciągnąć dużo porad dla siebie np. zadawania pytań do własnego biznesu typu: Co chcemy osiągnąć? Jaki jest główny problem, który chcemy rozwiązać? Myślę, że to będzie bardzo przydatne...”

“...Szkolenie przeprowadzone jest w dość ciekawy sposób dlatego, że prelekcje są przeplatane różnymi ćwiczeniami. Najwięcej zdecydowanie wyciągne z tych materiałów, które są dodane, dzięki możliwości analizy swoich przyszłych biznesów….”

Podczas warsztatów dostrzec można było bardzo dobrą współpracę zespołową, a podczas przerw ożywione dyskusje pomiędzy uczestnikami. Już na samym początku warsztatów osoby prowadzące zachęciły wszystkich do czerpania inspiracji od siebie, do wymiany myśli i pomysłów oraz zadawania pytań. Oto kilka z wypowiedzi uczestników:


“...Jeśli chodzi o wiedzę to jestem pod wrażeniem i bardzo mi się podobają te warsztaty. Na pewno dużo wyniosę z nich wiedzy, ale też sympatycznie się rozmawia z ludźmi i to jest fajne, a na pewno będę wracać do tej platformy….”


“...Pracę w grupach też dużo dają, bo nie pracujesz sam tylko możesz zderzyć swoje pomysły z pomysłami innych. Fajnych ludzi spotkałem, od których fajnych rzeczy się dowiedziałem. Ciekawe było również zobaczenie ilu młodych ludzi ma różne ciekawe pomysły….”


“...Okazało się, że bardzo dużo pomysłów w grupach naszych się przenika, więc możemy się od razu wymienić kontaktami i nawiązać współpracę...”

 

Jeśli chcesz zapoznać się z praktyczną stroną wprowadzania pomysłu biznesowego w życie oraz poznać osoby, które podobnie jak Ty, mają w głowie pomysły na biznes i chcą działać samodzielnie na rynku, zapisz się do udziału w warsztatach Własny biznes - warsztaty w Warszawie. Najbliższe warsztaty już 10 marca. Jesteśmy przekonani, że czas spędzony na warsztacie okaże się dla Ciebie dobrą inwestycją.