Program Rozwoju Przedsiębiorczości

Inspirujemy i wspieramy młodych ludzi, przekazujemy wiedzę i praktyczne wskazówki, tym którzy są na początku drogi w prowadzeniu własnej firmy, albo chcą na tę drogę wejść.

WEBINARY & BUSINESS MIXERY

Coaching & RMP

Moje kompetencje

18.04.24

Jak często zastanawiasz się nad zawiłościami związanymi z zatrudnianiem pracowników? Czy szukasz sposobów na uniknięcie potencjalnych prob...

Więcej

10.11.23

Start własnej firmy to  jednym słowem biznesowy wzlot. Motywacja sięga wtedy zenitu. Prowadzenie firmy to także wiele prozaicznych zadań. Wob...

Więcej

08.11.23

Widoczność na rynku, zaufanie, wizerunek eksperta, wyróżnik na tle konkurencji, indywidualna przewaga – to tylko niektóre korzyści, które ...

Więcej

Inspiratornia

18.04.24

Czy myślisz o założeniu własnej firmy lub już ją prowadzisz? Niektórzy przedsiębiorcy postanawiają kontrolować wszystkie aspekty swojego ...

Więcej

11.11.23

W 2020 roku Jamais Cascio opisał model nowego niestabilnego świata, określając go nazwą BANI. Pod każdą z liter kryje się słowo opisujące...

Więcej

18.09.23

Czy pamiętasz swój pierwszy kontakt z klientem? A może ostatni? Jakie było zachowanie klienta? Czy zadawał szc...

Więcej

Nasze działania

08.03.24

Bilety na IV edycję ogólnopolskiej konferencji Business Market są już dostępne. Wydarzenie odbęd...

Więcej

23.11.23

Programy wykorzystujące AI piszą złożone teksty, analizują dane, rekomendują rozwiązania, tworzą grafiki, które następnie zamieniają w ...

Więcej

06.09.23

Spotkania z praktykami biznesu i ekspertami, sesje mentoringowe i networkingowe, których celem jest wzmocnienie pr...

Więcej

Wydarzenia

23.01.24

Zapraszamy na spotkanie networkingowe dla przedsiębiorców, liderów, freelancerów i osób z pomysłami na biznes. W...

Więcej

12.09.23

Towarzyszymy w zmianie i osiąganiu celów

W ramach programu zapraszamy na indywidualane sesje rozwojowe, zwiększające p...

Więcej

12.09.23

Weź udział w tegorocznych webinarach i Business Mixerach, by dowiedzieć się, jak skutecznie działać na rynku. Zapisz się na wszystkie wydarz...

Więcej

QUIZY

Komunikacja i współpraca

Jak mówić i słuchać aby zostać zrozumianym?

OpisyQuizy

Wizerunek i prezentacja

Dlaczego wizerunek własny jest istotny?

OpisyQuizy

Decyzyjność i ryzyko

Czy potrafisz podejmować decyzje?

OpisyQuizy

Motywacja

Co nas napędza do działania?

OpisyQuizy

Przywództwo

Które cechy lidera są przydatne?

OpisyQuizy

Planowanie i realizacja

Jak osiągnąć zamierzone cele?

OpisyQuizy

Kreatywność

Czy kreatywność można w sobie rozbudzić?

OpisyQuizy

Newsletter

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy Think! moich danych osobowych w celu otrzymywania Newslettera portalu Rozwijamy.edu.pl. Regulamin

Ponad połowa Polaków (51,3 proc.) deklaruje wysoki lub bardzo wysoki poziom zaufania do rodzinnych firm. To ponad dwa razy więcej niż wobec księdza (25,2 proc.), czy bankiera (23,6 proc.) - wynika z raportu firmy doradczej Grant Thornton.

Raport "Polacy o firmach rodzinnych IV. Firmy zbudowane na zaufaniu" przygotowała Fundacja Firmy Rodzinne, której partnerem jest Grant Thornton. W zestawieniu zawodów zaprezentowanych w badaniu respondentom przedsiębiorca zebrał najwięcej odpowiedzi pozytywnych. Łącznie wysoki i bardzo wysoki poziom zaufania do rodzinnego przedsiębiorcy zadeklarowało 51,3 proc. ankietowanych Polaków.

"Wyjątkowo zaskakujące jest to, że więcej Polaków ufa przedsiębiorcom niż urzędnikom państwowym, bankierom, czy nawet księżom i dziennikarzom. Widzimy więc, że prawdziwie uczciwa postawa przedsiębiorców, a także ich działalność społeczna w regionach przekłada się na otwartą postawę społeczeństwa wobec nich" - komentuje cytowana w raporcie prezes Fundacji Firmy Rodzinne Katarzyna Gierczak Grupińska.

"To, z kolei wiąże się z rekomendacjami, jakich udzielamy zarówno produktom i usługom, jak i samym firmom, w tym również sklepom prowadzonym przez rodziny. Polacy zwracają już uwagę nie tylko na to, co kupują, ale także od kogo kupują. Rodzinny charakter producenta lub sklepu jest ważnym argumentem przy rekomendacjach dla ponad połowy Polaków" - dodała.

Zgodnie z raportem, "rodzinność" firmy jest ważnym argumentem branym pod uwagę przy rekomendacjach zakupowych. Ponad 97 proc. Polaków poleca swoim znajomym produkty i usługi, z których są zadowoleni. W tym połowa twierdzi, że robi to zawsze. Dodatkowe znaczenie przy poleceniach ma "rodzinny" charakter producenta - to zdanie przeważającej części rekomendujących. Zauważono, że choć to kobiety częściej wydają rekomendacje, to dla mężczyzn rodzinny charakter producenta ma większe znaczenie.

"Fakt, że sklep jest prowadzony przez rodzinę jest istotną zachętą do częstszych zakupów w takim miejscu. Z takim stwierdzeniem zgadza się bezwarunkowo 47,9 proc. Polaków, a negatywnie odnosi się do niego zaledwie 13 proc. Jest to dodatkowa zachęta bardziej dla młodych osób niż starszych" - napisano w raporcie.

Według raportu, jesteśmy skłonni kupić droższy z dwóch produktów, jeśli będzie on pochodził z firmy rodzinnej. To opinia prawie 38 proc. Polaków. Niemal połowa z tej grupy (49,7 proc.) deklaruje możliwość dopłaty w kwocie 5-10 proc. Jednocześnie powiększa się grono osób zdecydowanych na dopłatę ponad 10 proc. do ceny porównywalnego produktu w przypadku zakupu produktu z firmy rodzinnej.

 

Źródło: Codzienny Serwis Informacyjny PAP