Model biznesowy, czyli na czym zarabia Twoja firma

Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzisz – czy jesteś freelancerem, masz start-up czy firmę zatrudniającą ludzi – działasz według określonego modelu biznesowego. Dzięki niemu możesz odpowiedzieć sobie na kluczowe pytanie: „Dlaczego klienci kupują moje produkty/usługi, czyli za co mi płacą”.

 

Model biznesowy to narzędzie, które można wykorzystać, by powiększać zasoby i ulepszać ofertę tak, by być lepszym od konkurencji, a tym samym podnosić zyski. 

Na 9 elementów modelu biznesowego składają się:

  •       Propozycja wartości
  •       Działania
  •       Zasoby
  •       Partnerzy
  •       Relacje z klientami
  •       Kanały dotarcia
  •       Segmenty klientów
  •       Koszty
  •       Strumienie przychodów

Kluczowym elementem i punktem wyjścia do zdobycia przewagi konkurencyjnej jest PROPOZYCJA WARTOŚCI (value proposition). Jej zdefiniowanie opiera się na rozpoznaniu potrzeb klienta, które zaspokoi dany produkt czy usługa i za które klient jest gotowy zapłacić.

Chcesz wiedzieć czy Twój biznes się spina? Zapraszamy do obejrzenia prezentacji z webinaru Wojciecha Ławniczaka, z której dowiesz się jak stworzyć model biznesowy i wykorzystać go do strategicznego zaplanowania firmowych finansów.