Czego dowiesz się z tego artykułu?
- Dlaczego to, jak uzupełnisz profil, jest takie ważne?
- I o które elementy profilu warto zadbać?
- Co poza profilem się liczy?
W poprzednim artykule [link] opisałam zasady, jakie panują na LinkedIn. Czas założyć profil prywatny! To od niego zaczyna się nasza przygoda z tym portalem. Nawet jeśli zdecydujesz się na założenie profilu dla firmy, to musisz wiedzieć, że użytkownicy wolą mieć kontakt z osobami stojącymi za daną marką niż z firmami. Ponadto profil prywatny pozycjonuje się z wyszukiwarce internetowej, co oznacza, że jeśli uzupełnisz go dobrze, to może się pojawiać nawet na pierwszej stronie wyników na pewne określone frazy.
Które elementy warto uzupełnić na początek?
- Zdjęcie profilowe. Dodanie zdjęcia profilowego zwiększa kilkukrotnie widoczność profilu. Zadbaj o to, by było jasne, wyraźne, możesz się na nim uśmiechać. To nie powinno być zdjęcie z dowodu czy paszportu, ani nie z imprezy.
- Zdjęcie w tle. To prostokątny baner znajdujący się za zdjęciem profilowym. Wykorzystaj go, by zaprezentować swój potencjał, swoje umiejętności. Możesz na nim pokazać, czym się zajmujesz, jakie oferujesz produkty lub usługi.
- Nagłówek. LinkedIn tworzy headline automatycznie na podstawie twojego aktualnego stanowiska pracy, jednak nie musi tak być. Możesz go dowolnie zmienić, dodając umiejętności, które posiadasz, usługi, z których chcesz być znany itp.
- Informacje (podsumowanie zawodowe). W tym miejscu masz do dyspozycji 2000 znaków. Możesz szczegółowo opisać, czym się zajmujesz, wyszczególnić usługi lub wskazać produkty, które oferujesz. Warto uwydatnić tu swoje zawodowe osiągnięcia. To miejsce, w którym możesz napisać o swoich pasjach.
To podstawowe elementy profilu, ale zdecydowanie na tym praca się nie kończy. Zadbaj o odpowiednie uzupełnienie sekcji Doświadczenie zawodowe i Edukacja. W części Osiągnięcia dodaj ukończone kursy i projekty, w których brałeś udział. Dodaj również umiejętności oraz postaraj się o kilka rekomendacji, np. od klientów. Praca nad profilem na pewno zajmie ci trochę czasu, ale efekty będą miały pozytywny wpływ na twój wizerunek oraz pośrednio na wizerunek marki, którą tworzysz.
Jednak samo przygotowanie profilu nie zapewni dotarcia do nowych odbiorców. Kolejne etapy to rozwijanie sieci kontaktów oraz aktywność – rozumiana jako publikowanie własnych treści w formie postów czy artykułów, ale także polecenia i komentarze. Każdy z tych elementów jest ważny, jeśli zależy ci na budowaniu widoczności marki.
Podsumowanie:
- Popularność LinkedIn w Polsce systematycznie rośnie.
- LinkedIn to biznesowe, profesjonalne medium społecznościowe i aktywność koncentruje się na sferze biznesowej.
- Obecność na LinkedIn warto zacząć od uzupełnienia profilu. Zadbaj o następujące sekcje: zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle, nagłówek, informacje, doświadczenie zawodowe i edukację, osiągnięcia, umiejętności i rekomendacje.
- Systematycznie rozwijaj sieć kontaktów.
- Bądź aktywny – publikuj posty i artykuły.
Serdecznie zachęcamy do obejrzenia materiału Moniki Gawanowskiej pt.,,Twój biznes na LinkedIn w praktyce” – LINK
Monika Gawanowska – trener, strateg, autor, www.socialmediawbiznesie.pl.