
Wydarzenie zostało zorganizowane w ramach Programu Rozwoju Przedsiębiorczości i odbyło się 5 lutego 2020 w przestrzeni Hub Hub w Warszawie.
Gościem specjalnym wydarzenia była pani Małgorzata Gęca, współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste, praktyk i ekspert zawodowo zajmujący się propagowaniem idei zero waste, czyli ograniczania powstawania niepotrzebnych odpadów i dbania o to, żeby nie marnować zasobów naturalnych. Przybliżyła uczestnikom, jak rozwija się na świecie trend zero waste i w jaki sposób firmy dostosowują swoje modele biznesowe, produkty czy komunikację w duchu większej odpowiedzialności za klimat i kondycję planety. Zwróciła uwagę, że bycie firmą “idealnie zero waste” jest trudno osiągalne, zwłaszcza w naszej rzeczywistości i gospodarce. Ale tworząc model biznesowy, warto zaprojektować go tak, aby ograniczać wytwarzanie odpadów do minimum, wydłużać czas użytkowania produktu i przemyśleć cały cykl jego życia.
Spotkanie było również okazją do rozmów ze specjalistami i ekspertami z Citi Handlowy oraz ekspertami i mentorami branżowymi. W formule kilku sesji właściciele firm i startupów mieli możliwość odbycia rozmów poruszających tematykę w zakresie m.in. sprzedaży, marketingu, strategii rozwoju biznesu. Event stał się okazją do wymiany myśli, umożliwił nawiązanie relacji biznesowych, poznanie różnych obszarów biznesowych i wykorzystanie siły kontaktów osobistych.
W spotkaniu uczestniczyli:
- Waisted – ekologiczne torebki,
- BIOrę – Bio & Zero Waste Shop – poznańskie sklepy zero waste,
- Earth – Heart – firma specjalizująca się w budownictwie naturalnym,
- Green Garden Sharing – platforma internetowa do komunikacji właścicieli gruntów z potencjalnymi dzierżawcami,
- Bez Folii – produkcja i sprzedaż wielorazowych woreczków na zakupy, do domu,
- BeePack – produkcja i sprzedaż owijek z woskiem pszczelim,
- HandyShower – producent wielofunkcyjnego urządzenia 3 w 1, które można wykorzystać do mycia rąk, jako prysznic lub przenośny bidet,
- Bin-e – inteligentny pojemnik do sortowania odpadów,
- KoHani – produkty szyte z materiałów z recyklingu.
Spotkanie było interesujące dla wszystkich uczestniczących w rozmowach. Zarówno przed małymi, jak i dużymi firmami wszystkich sektorów rynku, a także przed konsumentami, którymi jesteśmy, stoją poważne wyzwania związane z podjęciem bardziej odpowiedzialnych i świadomych działań ograniczających szkodliwy wpływ człowieka na środowisko. Szansę na rozwój i pozyskiwanie nowych klientów będą mieć w przyszłości firmy, które odważnie promują ekologiczną postawę i kształtują u swoich odbiorców nawyki w duchu zero waste oraz potrafiące wypracować nową formułę biznesu odpowiedzialnego społecznie.
Wydarzenie zostało zrealizowane przez Fundację Think! i Citi Foundation we współpracy merytorycznej z Fundacją im. Kronenberga przy Citi Handlowy. Partnerem wydarzenia była Fundacja StudyInn.
Pełną relację zdjęciową z wydarzenia można obejrzeć na fanpage’u Rozwijamy.
Polecamy także wywiad z panią Małgorzatą Gęcą – Czy trend zero waste zmieni model współczesnej gospodarki?