Moje kompetencje

Fotolia.com

16.08.19

No cóż, stało się. Wysłałeś klientowi produkt, który sobie zamówił. Po kilku dniach zadzwonił do Ciebie ...

Czytaj więcej

03.06.19

Wraz z kontem Google otrzymujemy spersonalizowany dostęp do YouTube – własny kanał. Możemy użyć go do celów marketingowych i komunikacyjny...

Czytaj więcej

31.05.19

W dobie, gdy biznes można prowadzić jedynie przy użyciu smartfonu, bardzo liczą się rozwiązania chmurowe, dzięki którym dostęp do ważnych...

Czytaj więcej

Inspiratornia

26.09.18

Nawet z najbardziej atrakcyjnymi pomysłami na biznes trzeba wreszcie „zejść na ziemię” – wskazuje Krzysztof Bazyl, trener w Programie Roz...

Czytaj więcej
Archiwum Marta Hlavaty-Orłowska

26.06.18

"Pasja może dać początek Twojemu pomysłowi na życie i na własny biznes" – mówi Marta Hlavaty-Orłowska w rozmowie z Anną Bichtą z Fundac...

Czytaj więcej
fot. zasoby Mimello

20.02.18

O pomyśle na biznes opartym na pasji, trudnych początkach i umiejętności łączenia ról rodzinnych i zawodowych Redakcji Rozwijamy.edu.pl opow...

Czytaj więcej

Nasze działania

10.06.19

Z okazji Światowego Dnia Społeczności Citi w piątek 7 czerwca wzięliśmy udział w Mentoring Day w siedzibie b...

Czytaj więcej

22.01.19

W sobotę 19.01.2019 ruszyła kolejna edycja szkoleń w ramach cyklu Własna firma. Młodzi przedsiębiorcy...

Czytaj więcej
fot. Fotolia.com

07.12.18

W dniu 19.01.2019 startujemy z II cyklem warsztatów Własna firma - War...

Czytaj więcej

Nadchodzące wydarzenia

Moje kompetencje

Komunikacja i współpraca

Jak mówić i słuchać aby zostać zrozumianym?

Opisy
Quizy

Wizerunek i prezentacja

Dlaczego wizerunek własny jest istotny?

Opisy
Quizy

Decyzyjność i ryzyko

Czy potrafisz podejmować decyzje?

Opisy
Quizy

Motywacja

Co nas napędza do działania?

Opisy
Quizy

Przywództwo

Które cechy lidera są przydatne?

Opisy
Quizy

Planowanie i realizacja

Jak osiągnąć zamierzone cele?

Opisy
Quizy

Kreatywność

Czy kreatywność można w sobie rozbudzić?

Opisy
Quizy

Uczenie się

Dlaczego warto uczyć się przez całe życie?

Opisy
Quizy

Zaangażowanie społeczne

Jakie kompetencje budować poprzez działalność społeczną?

Opisy
Quizy

Kompetencje cyfrowe (ICT)

Do czego wykorzystywać kompetencje cyfrowe?

Opisy
Quizy

Ostatnie komentarze

Polityka cookies

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Najnowsze badania Global Entrepreneurship Monitor wykazują, że w przeciągu trzech ostatnich lat aktywność kobiet w biznesie, w skali międzynarodowej, wzrosła o 10 proc. Różnica w zaangażowaniu kobiet w przedsiębiorczość, w stosunku do mężczyzn, zmniejszyła się o 5 proc. – z korzyścią dla Pań. Z badań wynika również, że w Europie więcej kobiet jest optymistycznie nastawionych do perspektywy rozpoczęcia działalności gospodarczej. Ta sytuacja dotyczy również Polski.

W ubiegłym roku, w 74 badanych krajach, aż 163 miliony kobiet rozpoczęło działalność gospodarczą. Do tej liczby dolicza się 111 milionów firm, również założonych przez kobiety i działających na rynku już od dłuższego czasu.

Takie informacje wypływają z raportu opublikowanego przez konsorcjum Global Entrepreneurship Monitor (GEM) dotyczącego przedsiębiorczości wśród kobiet w latach 2016/17. Raport powstał przy udziale: Babson College, Smith College, Korea Entrepreneurship Foundation, Tecnológico de Monterrey, Universidad Del Desarrollo i Universiti Tun Abdul Razak.

"Dane te nie tylko pokazują olbrzymi wpływ jaki kobiety mają na przedsiębiorczość na całym świecie, ale również podkreślają ich wkład dla wzrostu gospodarczego i dobrobytu społeczeństwa", powiedziała współautorka raportu i profesor Babson College Donna Kelley. "Kobiety przedsiębiorcy zapewniają dochody swoim rodzinom, tworzą nowe miejsca pracy oraz nowe produkty i usługi, istotne dla rozwoju cywilizacji". W 63 spośród wszystkich analizowanych krajów (zarówno w obecnym, jak i w przedostatnim raporcie GEM) stwierdza się, że „Całkowita Aktywność Przedsiębiorcza” (TEA) wśród kobiet wzrosła o 10 proc, a Gender Gap (stosunek kobiet do mężczyzn zaangażowanych w przedsiębiorczość) spadł o 5 proc. Dane dotyczące tych samych 63 krajów wykazują na 8 procentowy wzrost udziału kobiet w kapitałach istniejących już firm.

W Europie, udział kobiet w przedsiębiorczości pozostaje niski, ale perspektywy są szerokie. Całkowita Aktywność Przedsiębiorcza (TEA) wśród kobiet waha się od 3 proc. w Niemczech, w Jordanii, we Włoszech i we Francji do 37 proc. w Senegalu. W Polsce odsetek ten jest jednym z wyższych w Europie - wynosi 8,1 proc. Przy czym przedsiębiorczość kobiet w Polsce dotyczy głównie przedziału wiekowego 24 – 34 lata. W zaledwie pięciu krajach z dwóch regionów (Indonezja, Filipiny i Wietnam w Azji oraz Meksyk i Brazylia w Ameryce Łacińskiej) kobiety uczestniczą w tworzeniu przedsiębiorczości w stopniu równym a niekiedy wyższym niż mężczyźni.

Pomimo niskiego odsetka TEA, sytuacja w Europie jest godna uwagi, ze względu na fakt, iż jest tu, w skali ogólnej, więcej wykształconych kobiet niż mężczyzn: średnio o 22 proc. I chociaż kobiety w Europie mają mniejsze szanse na otworzenie biznesu w porównaniu do krajów będących we wcześniejszym stadium rozwoju gospodarczego, nastąpił blisko 10-procentowy wzrost liczby kobiet, które uważają, że na rynku europejskim istnieją duże możliwości rozpoczęcia działalności gospodarczej.

W skali globalnej, 10 proc. badanych przedsiębiorców kobiet prowadzi własne firmy i nie ma zamiaru zatrudniać dodatkowych pracowników w ciągu najbliższych pięciu lat. Europa ma najwyższy na świecie wskaźnik samodzielnej działalności gospodarczej kobiet. W Polsce dotyczy to ponad 15 proc. kobiet przedsiębiorców.

Jaka przyszłość dla kobiet w biznesie?

„Na uwagę decydentów zasługuje fakt, że statystycznie, kobiety w porównaniu do mężczyzn wykazują 20 procentowe lub większe prawdopodobieństwo powołania się na konieczność jako motyw dla rozpoczęcia działalności biznesowej - zwłaszcza w krajach słabiej rozwiniętych” – zauważa Mike Herrington, dyrektor Global Entrepreneurship Monitor.

Pozytywną konkluzją jest to, że kobiety przedsiębiorcy w porównaniu do mężczyzn są o 5 proc. bardziej otwarte na innowację. „Chociaż w raporcie nie ma wyraźnych odpowiedzi, przedstawione dane stanowią ważną podstawę dla wspierania rozwoju kobiet w biznesie”, skomentował Mike Herrington. "Pod wieloma względami ten raport pokazuje, że kobiety przedsiębiorcy na całym świecie różnią się ogromnie między sobą, w zależności od regionu występowania, a także rodzajów prowadzonych przez nich firm. To sugeruje, że inicjatywy wsparcia przedsiębiorczości wśród kobiet muszą być dostosowane indywidualnie do każdej gospodarki” dodaje Mike Herrington.

Całość raportu jest dostępna pod tym linkiem: http://www.gemconsortium.org/report/49860.

 

(Źródło: NoirSurBlanc)