Zasady skutecznej segmentacji
Czy wiesz, kim są Twoi klienci? Jakie cechy ich łączą, a jakie dzielą? Jak zaoszczędzić czas, przygotowując się do procesu sprzedaży? Zacznij od segmentacji, która ułatwi Ci dotarcie do odpowiednich grup klientów.
Czy wiesz, kim są Twoi klienci? Jakie cechy ich łączą, a jakie dzielą? Jak zaoszczędzić czas, przygotowując się do procesu sprzedaży? Zacznij od segmentacji, która ułatwi Ci dotarcie do odpowiednich grup klientów.
Opracowanie segmentacji wymaga systematycznego przejścia przez kilka etapów. Rozkładamy dla Ciebie ten proces na części pierwsze i pokazujemy na przykładzie. Weź kartkę, długopis i do dzieła!
Każda złotówka w twojej firmie powinna być pod kontrolą, żebyś osiągnął sukces w biznesie. Sposobem na to jest tworzenie i aktualizowanie budżetu, zgodnie z tym, co dzieje się na rynku i jak wygląda sprzedaż twojego produktu.
Dobry budżet składa się z zestawienia skrupulatnie wyliczonych wydatków oraz założonych zysków. Bez względu na to, czy sprzedawane są usługi, czy towary, należy sporządzić realny plan sprzedaży i zaplanować sposób jego realizacji w czasie.
Początkujący przedsiębiorcy zwykle mają za mało pieniędzy, materiałów, wsparcia lub czasu. Jednak ich zadaniem jest opracowanie rozwiązania - produktu, usługi, aplikacji mobilnej - które będzie przynosić pieniądze. Pomocne może być błyskawiczne prototypowanie.
Zanim uruchomisz swoją działalność gospodarczą, zastanów się, czy masz plan finansowy. Bez względu na rodzaj prowadzonej działalności powinieneś przygotować nawet najprostszy plan wpływów i wydatków. Pozwoli ci on zrozumieć, jakie wydatki będziesz ponosić, a także czy i kiedy twoja działalność zacznie przynosić dochód.