Inspiratornia

Bill Gross - amerykański przedsiębiorca, właściciel m.in. Idealab, GNP Audio Video, GoTo.com, answers.com, SNAP, TweetUp, PostUp przeanalizował ponad 200 firm pod względem czynników, które stoją za sukcesem biznesowym.

P. Witkowski

Planując własny biznes warto zrobić analizę swoich możliwości oraz odpowiedzieć na pytanie co będzie Twoim wyróżnikiem – opowiada redakcji Rozwijamy.edu.pl - Przemysław Witkowski – współwłaściciel firmy Focus Event. Motywuje go do działania przede wszystkim chęć podejmowania nowych wyzwań i szukanie innowacyjnych rozwiązań, a zarabianie jest gratyfikacją za ciężką pracę, nie zaś głównym celem działalności. Radzi przyszłym młodym przedsiębiorcom, aby mieć partnera w biznesie, który dopełni nasze kompetencje, jednocześnie dzieląc odpowiedzialność i sukces.

foto: archiwum Agnieszka Kowalska-Kosnowska

Od kilku lat prowadzi rodzinny biznes ponieważ uwierzyła we własne możliwości i chciała realizować własne pasje, a nie pasje innych. Dzisiaj myśli o otworzeniu kolejnych lokali i przekonuje, że sukces zależy od nas samych. Agnieszka Kowalska-Kosnowska w rozmowie z redakcją Rozwijamy.edu.pl wskazuje, że napotykając na różne trudności warto wierzyć w siebie i nieustannie poszukiwać nowych rozwiązań. 

fot. Fotolia.com

Ponad połowa Polaków (51,3 proc.) deklaruje wysoki lub bardzo wysoki poziom zaufania do rodzinnych firm. To ponad dwa razy więcej niż wobec księdza (25,2 proc.), czy bankiera (23,6 proc.) - wynika z raportu firmy doradczej Grant Thornton.

Archiwum Telemedi.co

Zawsze staram się mieć kilka alternatywnych planów i interesuje mnie moja praca - mówi Redakcji Rozwijamy.edu.pl współzałożyciel Telemedi.co - Paweł Sieczkiewicz. Stwierdza, że najbardziej motywuje go do działania upływający czas – który można spędzić efektywnie, lub nie. 

fot. Fotolia.com

Jak odnaleźć się w świecie prawdy, post-prawdy w zalewie informacji, których dostarcza internet? Krytyczne analizowanie tego, co znajdujemy w internecie jest jedną z cenniejszych kompetencji współczesnego człowieka. Internet można wykorzystać w procesie docierania do prawdy, ale to człowiek sam (choć to często trudne), musi nauczyć się rozpoznawać manipulację - odpowiada podczas rozmowy z redakcją Rozwijamy.edu.pl prof. Wojciech Cellary z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.